سه شنبه های شور و شعور/ بایدها و نبایدها در هیات داری

کد خبر: 28130
سخنان حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در اولین کارگاه آموزشی مدیران استانی هیات رزمندگان اسلام؛
وارث: عوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

فَلِذلِکَ فَادْعُ وَ اسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ وَ قُلْ آمَنْتُ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتابٍ وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ رَبُّنا وَ رَبُّکُمْ لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ لا حُجَّهَ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ یَجْمَعُ بَیْنَنا وَ إِلَیْهِ الْمَصِیر

    نقشه راه پیامبر برای تغییر جامعه

خداوند پنج دستور را به پیامبر می دهد و می گوید اگر می خواهی در زندگی ات موفق باشی این گونه پیش برو و الا نمی شود .

جامعه ی جاهلی  ضد دین ، ضد اخلاق ، ضد بهداشت بودند و هیچ چیز نداشتند ؛ واقعا عَلى‏ شَفا حُفْرَهٍ مِنَ النَّار با چوب و سنگ استقبال کردند از پیامبر ، با ناسزا گفتن ، ساحر گفتن و کاهن گفتن و مجنون گفتن . این جامعه را تکان دادن وعوض کردن خیلی مشکل است و اگر می خواهی موفق بشوی در تغییر جامعه ، نقشه راهت این است . لذا دیدم یکی از مفسرین می گوید این آیه در قرآن بی نظیر است .

و در روایتی دیدم که می فرماید : وقتی این آیه نازل شد خیلی سخت بود برای پیامبر ؛  شقت علی رسول الله عمل کردند ولی خیلی سخت بود . البته آیه ۱۰ نکته دارد که اگر خواستید به تفسیر نمونه مراجعه کنید . سوره شوری آیه ۱۵

    استفاده از هر فرصتی برای دعوت

۱-فَادْعُ

اولین دستور این است که دعوت کن . می خواهند گوش بدهند،  می خواهند ندهند ؛ تو حرفت را بزن . یک وظیفه ای داری آن هم دعوت است . اینجا هم نمی گوید به چه چیزی دعوت کن ؛ اما در جای دیگر می گوید : ادع الى سبیل ربک‏ فلذا مانع و مشکل پیش می آمد. حضرت هم فردی ، گروهی آدم گیرشان می آمد ۱نفر ، ۱۰ نفر صحبت می کردند. مکه نمی شد  طائف ، طائف نمی شد خانه فلانی می رفتند. عبدالله بن مسعود یک نفر بود آمد و گفت : عظنی (مرا موعظه کن) پیامبر قبول می کرد. اباذر یک نفر بود . همین طور آنقدر این دعوت را محکم انجام داد که خدا دلش برایش سوخت و فرمود :  طه. ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى‏. إِلَّا تَذْکِرَهً لِمَنْ یَخْشى‏ رهایش کن دیگر فایده ای ندارد : إِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى ،  ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُون‏  و انصافا پیامبر برای خدا بود َ داعِیاً إِلَى اللَّه‏ .

    تحریم همه جانبه و رفتار پیامبر(ص)

یک قصه برای شما بگویم : از شعب ابی طالب آمدند بیرون در شرایط تحریم ۱۰۰%،  ما هیچ وقت این طوری تحریم نبودیم، ما در خانه مان زندگی می کنیم ، دختر شوهر می دهیم ، پسر زن می دهیم ، کشاورزی می کنیم ، زمان پیامبر همه اینها تحریم بود ، ایام حج بود، حضرت ایام حج مجاز بود بیرون بیاید ؛ سه چهار روز ایام حج تحریم ها را برمی داشتند، حضرت بیرون آمدند ، روی خاک می خوابیدند. حضرت فاطمه زهرا بچه بودند   خیلی اوضاع خراب بود نه یاری نه یاوری نه مسلحی. از شعب بیرون آمدند، رئیس قبیله بنی عامر یک جوانی بود  ایشان را دید دارد از آن عقب می آید به رفقایش گفت  آینده این آدم روشن است  و پیروز می شود، من می روم سراغش . آمد جلو و سلام کرد و گفت:  یا رسول الله من رئیس یک قبیله هستم، فقط ۲۰۰ تا آدم مسلح داریم. آدم های با نفوذ ، آدم های معمولی هم زیاد داریم، همه هم یک حرف می زنند ، قبیله ای است،  عشیره ای است ، اگر  بگویم بمیرید همه می میرند ، کل اینها را می آورم خدمت شما تا مسلمان شوند؛ هر کاری هم بگویید انجام می دهیم ، تحریم را هم می شکنیم. حضرت دیدند که پیشنهاد خوبی است،  فرمودند: به چه شرطی؟ گفت : یک شرط دارد، یک کلمه دست خط بنویسید که جانشین بعد از شما من باشم. ببینید این برای خدا نیست. حضرت فرمودند: نمی شود، امر جانشین من به دست خداست، می خواهید مسلمان بشوید بشوید ، نمی خواهید خداحافظ . اگر شما الآن به این سران دنیا بگویید ، میگویند: اشتباه کرد، باید قبول می کرد ، بعد سرش را زیر آب می کرد . اصلا شاید این می مرد . حالا سیاست است بالا میرود ،  پایین می آید . لذا امیرالمؤمنین در خطبه ۷۲ می فرمایند – خطبه تعریف از پیامبر است،  اتفاقا یک قسمت از این خطبه را در اذن دخول حضرت امیر آوردند-  المعلن الحق بالحق ؛ حق را با حق ثابت می کردند.  هدف مقدس ، وسیله مقدس . الآن خیلی ها حق را با باطل  ثابت می کنند ؛ می گویند بگذار فعلا کارها را به هم بپیچانیم ، کار درست بشود فعلا ، این مشکل حل بشود ، مردم ساکت بشوند .  که الآن خیلی جاها از این کاها انجام می دهند.

    استقامت در برابر سختی های راه حق

۲-اسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ

اگر دعوت کنی تماشایت که نمی کنند ؛ سنگت می زنند ، چوبی می زنند ، شکنجه ات می کنند ، باید استقامت کنی.

رد می شدند می دیدند یارانشان را شکنجه می کنند

    بی توجهی به درخواست های غیرمنطقی

۳-لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ

به خواهش های غیر منطقی توجه نکن ؛ از هوای نفس اینها پیروی نکن ، از امیال اینها پیروی نکن . شما سوره اسراء یا فرقان را نگاه کنید ؛ درخواست های غیر منطقی که از انبیاء داشتند ؛ مثلا می گفتند : اگر تو پیامبری روی هوا راه برو : ما لِهذَا الرَّسُولِ یَأْکُلُ الطَّعامَ وَ یَمْشِی فِی الْأَسْواق‏

یکی آمده بود می گفت من به یک شرط ایمان می آورم : آسمان را بچسبانی به زمین

یک عده دیگه آمده بودند می گفتند : یک سال شما بت بپرستید ، ما خدا را می پرستیم . قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ. لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُون‏  … لَکُمْ دِینُکُمْ وَ لِیَ دِین‏

یک عده دیگر آمدند و گفتند ما همه مان مسلمان می شویم ، گناه نمی کنیم ، فقط یک کار از ما نخواه ؛ نماز نمی خوانیم . لا خیر فی دین لا صلاه فیه‏

یک گروه دیگر آمدند ، بنگاه زنا داشتند می گفتند : زنا را برای ما مجاز کن ، همه مان مسلمان می شویم.

    قرآن محوری

۴-قُلْ آمَنْتُ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتابٍ

بگو قرآن نقشه راه من است  ، قرآن محور هستم ، هر چه قرآن بگوید .  بگوید جنگ کن جنگ . بگوید صلح کن صلح . کم و زیادش هم نمی کنم . هیچ چیز هم به خدا از خودم نسبت نمی دهم :  َ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحى‏

    پیاده کردن عدالت

۵-أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ

من آمده ام عدالت را پیاده کنم

این نقشه راه پیامبر بود. در موفقیتش در حجاز که خداوند به او فرمان داده بود،  اگر می خواهی موفق بشوی دعوت کن به سوی خدا، استقامت کن ، درخواست های غیر منطقی را توجه نکن ،  قرآن محور باش و عدالت محور.

این همانی است که ما بعدا در سنت امام صادق وسایر ائمه علیهم السلام هم می بینیم ، درنامه امام حسین هم که فرمودند : می خواهم سنت پیامبر را احیا کنم همین ها بود.

    ثمره تلاش های پیامبر

پیامبر ۲۳ سال تلاش کردند و اسلام را پیش بردند و کار به آن جایی رسید که همان هایی که سنگ می زدند و ناسزا می گفتند ، بعدا آب وضویش را به عنوان تبرک می بردند . وقتی سرشان را تراشیدند در اولین حج پیامبر- یک حج که بیشتر نرفته – تمام موهایشان را به عنوان تبرک بردند .

آدم هایی که سر یک شتر با هم دعوا می کردند ، ۳ تا شهید داده می گوید : مهم نیست جان پیامبر سالم باشد . اینها مهم نیست . خیلی تغییر کردند . فحش می دادند وقتی به هم می رسیدند ، سوره والعصر را می خواندند .

واین نبود جز همان خلق و خو و رفتار و اخلاص پیامبر که توانستند این موفقیت را کسب بکنند .

    موفقیت امام امت به خاطر پیاده کردن این نقشه راه

امام هم اگر کسی سال ۵۷ نگاه می کرد همین حرف را می زد . خیلی از بزرگان هم فکر نمی کردند یک چنین تحولی در کشور با یک قیام ۱۹ دی و ۲۲ بهمن رخ بدهد . اینها اخلاص است . همیشه هم می گفتند خدا

خرمشهر را خدا آزاد کرد . همین آیاتی که الآن خواندم یک مصداقش امام بود درود خدا به روان پاکش باد.

و ان شاءالله همه ما پیروان خوبی برای پیامبر وامام صادق علیهماالسلام باشیم.

    نکاتی در مورد هیئت رزمندگان اسلام

چند نکته باید عرض کنم :

اولا هیئت رزمندگان الحمدلله جای خوبی در کشور باز کرده ، جمعیت خوبی را جذب می کند ؛ هم سخنران هم مداح ،  هم برنامه هایی که دارد .  من پیشنهادهایی که دارم برای دوستان این است که

۱) لزوم وجود یک هیئت علمی در کنار مدیر اجرایی

هیئت رزمندگان باید یک مدیر اجرایی داشته باشد ، یک مدیرعلمی . یک هیئت اجرایی داشته باشد ، یک هیئت علمی.

هیئت علمی هزینه بر نیست و باید برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند برای کارهای هیئت .

وظایف هیئت علمی

الآن دوران سخنرانی های یک طرفه و یک سویه و منبرهای سنتی نمی خواهم بگویم گذشته ولی کافی نیست . ما باید نشست پرسش و پاسخ داشته باشیم ، کنار جلسات سخنرانی باید نشست های علمی داشته باشیم ، باید به شبهات جوانان پاسخ بدهیم . الآن غوغا دارند می کنند . لازم است یک هیئت علمی برنامه ریزی کند .

به عنوان مثال : هزاران سخنرانی در این کشور دارد واقع می شود ، نیاز امسال مردم فلان منطقه مثلا شبهات وهابیت است ، درجای دیگر مسأله معاد است ، یعنی هیئت برنامه ریزی دارد که به سخنران از ۶ ماه قبل ، ۳ ماه قبل ، بگوید موضوع سخنرانی دهه محرم امسال شما این باشد .

لذا هیئت علمی کارش برنامه ریزی علمی و موضوع دادن به سخنران است .

ارزیابی کردن این حرفی که این آقا (سخنران) می زند ، این مداح می خواند ، یک جایی باید کنترل بشود .

برگزاری نشست ها و پرسش و پاسخ های علمی ، مسابقات کتابخوانی ، ارتقاء سطح علمی مخاطبان . امروز شما توی روستا هم منبر بروید دو تا لیسانس تاریخ آنجا هست ، نمی شود حرف های خارجی و غیر منطقی زد .

جلوی این جور تنش ها و این جور ریزش ها را چه کسی باید بگیرد ؟ همین هیئت علمی .

۲)رویکرد جدید در برنامه های مدیران هیئت رزمندگان

ضمن اینکه سنتی بودن مداحی و منبر باید حفظ شود اما ببینید فضاهای جدیدی که می شود ایجاد کرد برای جذب جوان ها در کنار برنامه های منبر و مداحی ، خیلی زیاد و برجسته و فخیم شده این بخش.

۳)تبدیل کردن منابر به جلسات تقویت مبانی واعتقادات

اولا باید منبری های هیئت در شهرها تقویت بشوند ، سمینار بروند ، جلسه بروند ، قوی بشوند و دنبال چهره پردازی و چهره سازی  و اینها نباشد و منبرها برود به سمت تقویت اعتقادات و تکرار در منبرها کم بشود ، همان طور که در بحث اول گفتم

۴) کنترل سخنرانی و مداحی

یعنی هیئت علمی شب به شب برود گوش بدهد بررسی کند ، کنترل کند و جلو این موج و هجم دروغ ها را باید گرفت .

ارزیابی : الآن شما چند سال است سخنران ومداح دارید . آیا اینها متن هایش پیاده شده ؟ ارزیابی  شده ؟ تذکر داده شده ؟ تغییری در آن حاصل شده ؟ مشخص است که امسال تکرار دو سال پیش نباشد ؟

۵)پرهیز از حرکت های شعاری و غیر منطقی در هیئت

بعضی از این سبک ها در مداحی و شیوه های عزاداری که آمده در هیئت ، زمان مناسب ، صوت مناسب نه زیاد ، اشعار ، که بعضی هایشان غنا دارند ، قمه زدن ، طبل زدن ، علم بلند کردن ، ایجاد سر و صدای زیاد و ایجاد مزاحمت برای دیگران .

عزاداری باید باعث آرامش بشود . این طبل زدن ها : من با اصل طبل مخالف نیستم ، گرچه امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید ۵ گروه هستد که دعایشان مستجاب نمی شود که یکی صاحب الکوبه است .

مقام معظم رهبری علم را فرمودند ،خوب تقریبا گذاشتند کنار ، خیلی خوب شد .

عالم باید حرفش را بزند شجاع باشد .

۶)دقت در حفظ وحدت و تقیه در روضه ها

چون فاطمیه نزدیک است  و فاطمیه هم روضه در و دیوار و زدن و سیلی و فدک و.. در آن هست ، چاره ای نیست ، باید مداح ها و سخنران ها را توجیه کرد ، می توانند همه روضه ها رو بخوانند ، ولی اسم نبرند ،  تصریح نکنند ، تحریک نکنند .

بالأخره شرایط شرایط خیلی سختی هست ، ما هم نمی خواهیم از مواضع شیعه عقب بیاییم . خود مقام معظم رهبری حفظه الله ۵ روز روضه فاطمیه شان ترک نشده تا حالا . همه روضه ها را ما آنجا می خوانیم ، مداح ها هم می خوانند . امسال حتی در عید افتاده . ایشان روضه شان رو تعطیل نکردند.

شیوه برخورد ائمه در برابر اهل سنت

ائمه ما در برخورد با اهل سنت دو تا شیوه داشتند : یکی شیوه ایجابی ، یکی سلبی .

الف) شیوه ایجابی

روش ایجابی این بود که می فرمودند : در نمازشان شرکت کنید ، در تشییع جنازه هاشان شرکت کنید ، مریض شدند  عیادتشان بروید ، حقوقشان را بپردازید ، فقیر شدند کمکشان کنید . مقام معظم رهبری فرمودند : برای ما غزه و حزب الله فرقی نمی کرد ، هر دو با ظلم مبارزه می کنند،  به هر دو هم کمک کردیم .امام صادق علیه السلام شب نان می بردند  درب خانه فقرا ، یکی دید گفت : آقا کجا می برید ؟ فرمودند : برای بنی ساعده . گفت : آقا اینها همشان سنی هستند . فرمودند می دانم شیعه نیستند ولی گرسنه هستند . امام صادق علیه السلام دور تا دورشان اهل سنت بودند . در مدینه گاهی در نماز جماعت شان شرکت می کردند . امیرالمؤمنین در نماز عثمان شرکت می کردند .

ب) روش سلبی

روش سلبی این است که ائمه تصریح کردند : تقیه کنید ، جلوی اینها نام نبرید از شخصیت هاشان ،  سب نکنید ، ناسزا گویی نکنید .

صریح آیه قرآن است لا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّه‏ به بت های مشرکین فحش ندید فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْم‏

امام رضا علیه السلام به فضل بن ابی محمود فرمودند :

مخالفین و دشمنان ما سه جور به ما لطمه زدند : اولی غلو  ، دوم التقصیر کوتاهی  ، سوم  نام بردن دشمنان ما و ذکر بدی ها و زشتی های آنها با صراحت . لذا وقتی امام جواد علیه السلام  با مأمون  بحث می کردند یکی از آنها شروع کرد فضایل خلفا رو گفتن ، امام فرمودند من منکر فضایل آنها نیستم ولی..

استفاده از این کلمه امیرالمؤمنین در مورد غیر حضرت علی علیه السلام جایز نیست ، مانند رسول الله . در عین حال روایت داریم – که مرحوم آقای حائری گریه می کردند وقتی این روایت را می خواندند – که امام رضا علیه السلام به مأمون میگویند یا امیرالمؤمنین

معلوم است از روی تقیه است ، معلوم است برای حفظ جان است .

امام حسین علیه السلام به عبدالله بن عمر فرمودند : اگر پدرت بود ما را یاری می کرد ، چون می خواستند دعوتش کنند .

در نهج البلاغه مکرر ما داریم مواردی که این چنین است که هیچ کدام در مقام تأیید نیستند ، بدون تردید سقیفه بدعت است ، غدیر حق است ، خلافت بدعت است ، امامت حق است ، جانشینی بعد از پیامبر با امیرالمؤمنین است ؛ اینها را قبول داریم ، ولی حواسمان باشد در فاطمیه این قضیه مهم است به مداح ها ، سخنران ها تأکید بشود : امروز ما جلسه خصوصی نداریم ، نمی گوییم روضه خوانده نشود ، فضایل گفته نشود ، مصائب و مظالم گفته نشود . اما این تصریح به اسماء ،  این جلسات سب و لعن عمومی که متأسفانه بعضی از جریان ها در قم دامن می زنند و متأسفانه بعضی از آقایان دامن می زنند به این جریانات ، پول خرج می کنند ، هزینه می کنند ، بعضی شبکه ها مثل سلام و امام حسین و..

۷) واقع نگری و واقع محوری در جریان رزمندگان اسلام

جریان ۷ صفر

برای نمونه ۷صفر در قم شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گرفته می شود همه جا هم هیئت ها و عزاداری و حسابی در قم شلوغ می شود ، مراسم می گیرند . امسال تهران هم راه پیدا کرد ،  به بعضی از شهرها هم کم و بیش این قضیه ۷ صفر به عنوان شهادت امام مجتبی علیه السلام سرایت کرده است .

نامه هم نوشته اند بعضی از بزرگان به مقام معظم رهبری و صدا و سیما که وااسلاما امام حسن مجتبی غریب هستند و چه چه..

من خودم برایم جای تعجب شد ، گفتم بگذار بروم تحقیق کنم ،  ببینم تولد و شهادت امام حسن مجتبی چه زمانی هست .

رفتم تاریخ را گشتم دیدم کهن ترین منابع ما مثل کلینی ، مثل شیخ مفید ،  قدیمی ترین و معتبرترین منابع ما همه نوشته اند ۲۸ صفر(شیخ مفید) یا آخر صفر(کلینی)

قول ۷ صفر مال شهید اول است قرن هشتم یعنی ۸۰۰ سال بعد پیدا شده .

عیب ندارد شما می خواهید مراسم بگیرید در منزلتان . شیخ عبدالکریم حائری در قم مراسم گرفت . اما زور نزنید این را سیمایی اش بکنید ، زور نزنید کشوری اش بکنیم ، جلوی عروسی مردم را بگیریم ، جلوی  برنامه های مردم را بگیریم .

بابا ۷ صفر قول مشهور نیست ، ما ابناء دلیل هستیم ، ادله ما یاری نمی کنه ۷ صفر را

اتفاقا خدمت آقای شبیری زنجانی رسیدم ، گفتم شما نظرتان چیست ؟

ایشان گفتند که به من گفته اند که یک کتابی است (اثبات الامامه)  مال یکی از افراد (رسی)  مال قرن سوم (۲۴۰ )  او گفته ۷صفر خوب اگر این باشد، خیلی قوی است .

ایشان گفتند من رفتم کتاب را پیدا کردم ، دیدم این آقا ابدا در این کتاب ندارد . دو سه صفحه بعد ها به این کتاب اضافه شده در این اضافات آمده و این مال آن نویسنده نیست .

لذا وقتی از آقای مکارم پرسیدند ، ایشان فرمودند : گرچه ۲۸ صفر مشهور است اما خوب است که ۷صفرهم تجلیل بشود .این خوب است .

جعل مناسبت ها و دهه ها و آسیب آن

 می خواهم بگویم این مناسبت هایی که الآن یکی پس از دیگری دارد جعل می شود و اینها تاریخ ندارد ، مردم را به زحمت می اندازد . ما دهه درست نکنیم. دهه محسنیه یعنی چه؟   کدام امام  کدام معصوم ۲۵۰ سال  بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها محسنیه گرفتند؟

شما می خواهی روضه بگیری خانه ات بگیر ، عیبی ندارد .  ما آقایان روضه خان ها ومنبری ها روضه هایمان را در ایام غیر مشهور می گیریم .

اما شهر را پر نکنید از عنوان یک دهه در سیره ائمه ما اینگونه نبوده .

شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

یا شهادت عبدالعظیم حسنی : احدی نمی داند شهادت ایشان چه زمانی است . حالا شما ۱۵ شوال را که سالروز شهادت حمزه سید الشهدا است آقایان نشسته اند ، آقای ری شهری دیگران گفتند این روز را بگذاریم روز وفات . بگذاریم نمی دانیم چه زمانی هست . ننویسید وفات ، بنویسید بزرگداشت ، اما این طور نباشد که اگر یک بنده خدایی در آن شب عروسی دارد ،  فکر کند خلاف شرع انجام داده است .

شهادت عبدالعظیم حسنی معلوم نیست ، احمد بن موسی معلوم نیست ، ولادت حضرت معصومه سلام الله علیهم معلوم نیست ، اینها تاریخ ندارند و… همین طور بروید جلو . امام رضا که ولیعهد بوده در ایران تاریخش مورد توجه بوده ، در شهادتشان دو قول است ۲۳ ذی القعده و ۲۹ صفر . خود پیامبر که این قدر مورد توجه بوده ولادتشان اختلافی است . حضرت زهرا سلام الله علیها تنها یادگار پیامبر ، شهادتشان اختلافی است ، آن وقت کسی آمده ثبت کند وفات هلال بن ابی چه زمانی است ؟ اینها نیست در تاریخ .

می خواهید بگیرید بگیرید ، برای مردم محدودیت ایجاد نکنید ،  تمام شهر را سیاه پوش وفات عبدالعظیم نکنید . نه همان حرم مراسم بگیرید خوب هم هست .

پرهیز از روضه خوانی در ایام شادی

چرا این را عرض می کنم ؟  برای اینکه ، اینکه جلو می رود هی مثل فواره بالا می رود . یک وقت بر می گردد یک وقت مردم دیگر خسته می شوند ؛ همه اش روضه. غدیر می آید روضه می خوانند ،  ولادت می شود روضه ۲۷ رجب روضه  . بابا نخوانید ، نگذارید مداح ها تان در ولادت روضه بخوانند،  به آنها بگوئید ما راضی نیستیم یک حاشیه می زنند و ما عید نداریم و شروع می کنند به خواندن

شیعتنا یفرحون لفرحنا

اهمیت پرهیز از غلط گویی ها

خلاصه آقایان عزیز هیئت رزمندگان الحمدلله یک موفقیتی در کشور پیدا کرده ، منبر مداحی طرفدارهایی پیدا کرده جلو آسیب ها را اگر این هیئت علمی ها نگیرند  (ممکن است هیئت علمی واجرایی یکی هم باشند یک نفر باشه هم علمیتش قوی است و  هم اجرایی اش)    ما هی می رویم جلو این خط لطمه و ضربه می خورد . مخصوصا آنهایی که مشار بالبنان هستند ، مطرح هستند . من به عنوان یک مداح رسمی  مطرح ، وقتی آمدم پشت این تریبونی که گاهی هم پخش می شود یک روضه ای که هیچ مبنایی ندارد خواندم این کم کم کشوری می شود ، ماندگار می شود لذا باید با این جور موارد برخورد شود ، با این جور موارد و آسیب هایی که از این ناحیه داریم می خوریم ان شاءالله جلویش گرفته بشود.

منبع: هیات رزمندگان اسلام

/ف.م214