اجرای ۲ هزار برنامه فرهنگی نوروزی در حرم رضوی

کد خبر: 29620
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در حرم حضرت رضا (ع)خبر داد.
وارث: حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اعلام این خبر گفت: محور اصلی برنامه هاي فرهنگي ، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در سال 94 تبيين  "سبک زندگی" و"فرهنگ رضوي"  خواهد بود .

وی در ادامه به رویکردهای فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: توجه به حرمت ایام عزای فاطمیه در تعاملات نوروزی،توجه به شعار سال در برنامهها، خانواده محور بودن برنامه‏ها، توجه به محوریت تعاملات خانوادگی در ایام نوروز و ... از جمله اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی در حرم مطهر خواهد بود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به مهمترین برنامه حرم مطهر در ایام نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: تجدید دیدار با رهبر معظم انقلاب، در اولین روز سال،  ساعت 3 بعد از ظهر در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد .

وی در این باره افزود: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ، قبل از سخنرانی رهبر انقلاب ، مدیحه سرایی و قرائت قرآن توسط قاریان بین المللی برگزار خواهد شد .

*برگزاری 400سخنرانی

حجت الاسلام حسینی در ادامه به برنامه های سخنرانی و  بيان معارف در این ایام اشاره کرد و افزود: برگزاري 400 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه عموم زائران از جمله «نوروز محور تحول»، «آداب  معاشرت زندگی»، «نقش قرآن در زندگی حضرت زهرا(س)»، «تبیین شخصیت مبارزاتی و انقلابی حضرت زهرا (س)» از برنامه های ایام نوروز به شمار می رود.

وی در این باره افزود:  «نقش محبت حضرت زهرا(س) در زندگی »،  و «تبیین سیره فاطمی و تطبیق آن با شرایط امروز» براي زائران حريم رضوي با سخنراني حجج اسلام حسيني قمي، پناهيان، ماندگاري، عالی، سرلک ، اسلامی فر  و طباطبایی و خانم ها نيلچي زاده، حيدرزاده، عرفاتی ، صفارزاده، اله دادی ، صفار زاده و ... در اماكن متبركه رضوي برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی فرهنگی آستان قدی رضوی همچنین از برگزاری 135 ویژه برنامه در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) خبرداد و افزود:با توجه به پيوند ناگسستني قرآن و عترت در برنامه‌هاي تبليغي حرم مطهر رضوي با برگزاري 17 محفل انس با قرآن در جوار عترت و 135 نشست و كارگاه قرآني ويژه عموم زائران در رده هاي سني مختلف محافل قرآنی گسترده ای درحرم مطهر روزانه برگزار خواهد شد.

*برگزاری 800 گفتمان دینی

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه  حدود 800 گفتمان ديني در قالب «حلقه هاي معرفت» « جوانه هاي معرفت » در ایام نوروز در بخش های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد ، افزود:700 حلقه معرفت با حضور حجج اسلام؛ سید سلیمانی ، گلزاده ، عباسی ، آهنگران ، بیاتی  و خانم ها؛ نيلچي زاده ، خدايي ، خدابخشي و جزایری  در اماكن متبركه رضوي و در تمامي ساعات شبانه روز (روزانه 42 حلقه ويژه برادران و خواهران) برگزار می گردد.

*نمایشگاه ها و نشست هاي تخصصي

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از  برگزاری 3 عنوان نمایشگاه با عنوان « سایه سار رافت » « حکایت آفتاب » و « در حریم ملکوت » با موضوعات روایت زندگی و سیره حضرت رضا علیه السلام و ... از جمله برنامه های نمایشگاهی ویژه نوروز خبر داد.

وی به برگزاری  نشست تخصصي حیات طیبه ويژه انديشمندان و فرهيختگان با موضوع؛ «تحولات اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی متاثر از نامگذاری سالها و سال 94» اشاره کرد ، افزود: با حضور حجت الاسلام مصلحی ، دکتر علی غلامی، دکتر محسن رضایی، آیت الله دری نجف آبادی در روزهای 9 ، 10و 11 فروردین ماه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

*برنامه های ویژه کودک و نوجوان

این فعال فرهنگی  در ادامه از برگزاری ویژه برنامه کودک در شب سال تحویل خبر داد و افزود: دو ویژه برنامه کودکان در رواق و صحن مبارکه غدیر در شب سال تحویل از ساعت 18:30 تا 21 و  شکوفه های مهربانی با حضور قناد از ساعت 21:30 تا 2:30 بامداد در مهمان سراحرم شامل ؛ قصه گویی ، شعر ، همخوانی ودرسهایی ازبهار ، بهار فاطمی و روایت 8 سیره از زندگی حضرت رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

*انتشار سخنان رهبری به 4 زبان

وی همچنین از انتشار کتاب "بهار تا بهار" کمتر از 24 ساعت پس سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز سال در حرم مطهر رضوی به 4 زبان دنیا خبر داد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کتاب "بهار تا بهار" به زبان های عربی 5000 جلد، انگلیسی و آذری1000جلد و اردو 3000 منتشر خواهد شد.


/ف.م214