استاد رائفی پور: کوثر با امیرالمؤمنین(ع) گره خورده است!/ حاج محمد رضا طاهری: امشب که حبیب خنده به لب ها دارد

کد خبر: 10784
مراسم جشن شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی استاد رائفی پور و مدیحه سرایی حاج محمدرضا طاهری، حاج احمد نیکبختیان، حاج امین مقدم و کربلایی حسین طاهری در مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد؛

وارث: مراسم جشن شب میلاد حضرت زهره سلام الله علیها با سخنرانی استاد رائفی پور و مدیحه سرایی حاج محمدرضا طاهری، حاج احمد نیکبختیان، حاج امین مقدم و کربلایی حسین طاهری در مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد؛

در ادامه گزیده ای از سخنان استاد رائفی پور را می خوانید:


ما در قرآن دسته های مختلفی داریم که خداوند به آنها اشاره کرده است: منافقین، کفار، مشرکین،مؤمنین، متقین، این ها هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند خدا برای منافقین یک سری فاکتورها را نقل می کند، برای ظالمین هم همینطور.

یکی از گروه هایی که مورد بحث ما هستند" ابرار" هستند. ابرار کسانی هستند که اهل "بر" هستند. اهل" نیکی" هستند. بحث بعد ابرار، مقربین و عبادالله هستند عبادالله همگی شان جزء مقربین اند. ابرار کسانی اند که اهل بر و نیکی اند هستند. رابطه ابرار و مقربین و عبادالله هرچه به هم می گویند خاص تر می شود.

یعنی مثلا عبادالله همه جز مقربین هستند و همه جز ابرار هستند اما هر ابراری عباد الله نیست. یک رابطه ی عموم و خصوص مطلق وجود دارد. ابرار انسان های کوچکی نیستند. "ان الابرار یشربون من کاس کان مزاجها کافورا" که قرار است ابرار پذیرایی بشوند با جامی از شراب که مزه ی کافور می دهد این برایمان جا بیبفتد ما همه ادعایمان این است، آرزویمان این است که جز ابرار باشیم.

عبادالله که برخی می گویند خود مقربین هستند از نظر بنده مقربین نیستند. مقربین اولیا الهی مثل حضرت عیسی هستند.در مورد اینهاست که خداوند می گوید شراب را من خودم به اینها می دهم به هیچ کس ربطی ندارد. کنترل دست خودشان است.

حوض کوثر  کنار پیغمبر است. در صحیح بخاری از برادران اهل سنت که باید شیعه و سنی به این دقت کنند آورده است: آقا رسول الله می فرماید: "آن دنیا من بر لب حوض ایستادم که اصحابم را بر من وارد کنند (زمریتین) در دو گروه اصحابم را می آورند. که خود صحیح بخاری می گوید زمره تا هفتاد هزار نفر هم هست. می گوید وقتی آنها را می آورند، فرشتگان آنها را می برند به سمت آتش! پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: "کجا می برید این اصحاب را؟" می گویند به سمت آتش! ای پیامبر تو چه می دانی که پس از تو همه ی اینها به گذشته برگشتند و به جاهلیت برگشتند. جز تعداد انگشت شمار".

حضرت زهراسلام الله علیها پرسیدند: "یا رسول الله من کی شما را می بینم؟" حضرت فرمود: "سر حوض. "ساقی این حوض که شراب می دهد دست امیرالمومنین است".

حوض کوثر بعد از صحرای محشر است. برای رسیدن به آن رقابت می کنند. کوثر با امیرالمومنین علیه السلام گره خورده است. امام حسین علیه السلام فرمود: " ونَحنُ وُلاةُ الحَوضِ نَسقي "

سوره انسان را بخوانید و ببینید، خدا نعماتش را در آن دنیا در اختیار اهل بیت می گذارد و می گوید به هرکه دوست دارید بدهید به هرکه دوست ندارید ندهید.

در ادامه این مراسم مادحین اهل بیت علیهم السلام به مدیحه سرایی و مولودی خوانی در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند:



زهرا گوهر خاتم پیغمبرها

در جلوه شد از خوب ترین مادرها

هان ای پسر مکه ببین کعبه گشود

آغوش به روی بهترین دخترها

امشب چمن شرم و حیا گل کرده

گلزار امید مرتضی گل کرده

در خانه ی گل دامن گل بستر گل

زهرا گل عصمت خدا گل کرده

امشب که حبیب خنده به لب ها دارد

دامان خدیجه عطر زهرا دارد

می بوید و می بوسد ش و از همه بیش