نقدی بر تفکرات جریانات افراطی شیعی

کد خبر: 25134

وارث: از مباحث اعتقادی در اسلام ادامه رهبری الهی پس از پیامبراکرم(ص) و ایمان به رهبری امامان معصوم(ع) است و زمانی که دوران امامت امام زمان (عج) فرا رسید و اوضاع زمان ومشیت الهی به غیبت آن حضرت(عج) تعلق گرفت ، مومنان را درانتظار فرج یگانه منجی عالم بشریت به تخت امید خواهد نشاند تا این که دشمنان به حقیقت مهدویت و بحث ناجی در تفکرات شیعی پی بردند وآن را برای غرب واستعمار واستکبارجهانی بزرگترین خطر اعلام وبدان اعتراف نمایند و در صدد انحراف در ارکان ونقطه ی امید ملت ها روی آوردند، خصوصا این انحرافات و هجمه ها علیه تفکرات شیعی وخصوصا در بحث مهدویت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درایران روز به روز شدت یافت، چرا که آن پیر روشن دل وسفرکرده ی این انقلاب با دست تهی ازعوامل مادی اما باوری عمیق به نصرت الهی چنان حرکتی عظیم را درسطح جهان آفرید که حتی برخی نشریات خارجی در زمان تبعید آن بزرگوار پایین عکسش نوشتند که:{هذاالمنفی اذعج الشرق. حیرالغرب اشغل العالم}یعنی، این شخص تبعیدی شرق رابه زحمت انداخت وغرب را متحیر ساخت وجهان را به خویش سرگرم ساخت و یا درجایی معترف شدند که این مجتهد شیعی بااین انقلابش تمام معادلات سیاسی جهان رابرهم زد.

غرب و در رأس آن امریکا همه قدرت سخت افزاری ونرم افزاری خود را به کارگرفت تا بتواند نه تنها با این انقلاب بلکه باتفکرات شیعی که شعارش هیهات مناالذله است به مبارزه بپردازد. وزمانی که در هشت سال جنگ تحمیلی دیدند نمی توانند بطور سخت افزاری بااین انقلاب وبا این مکتب روبرو بشوند، به قول مقام معظم رهبری روی آوردند به شبیخون فرهنگی ویا تهاجم فرهنگی و باترویج تفکرات ضدشیعی وتقویت فرقه های ضاله و... درصدد وارونه جلوه دادن تفکرات اصیل شیعی به جامعه بشری شدند که یکی ازاین تفکرات، تفکرانجمن حجتیه می باشد.

استعمار وغرب در زمان حاضر با راه اندازی شبکه های ماهواره ای متعدد وبا استفاده از روحانی نماهایی به ظاهر شیعی همانند اللهیاری وهدایتی و... خواستار زیرسوال بردن قیام ها وحکومت های اسلامی برآمده تا ازاین طریق بتوانند مکتب تشییع را به انزوا بکشند ودراین پازل آمریکایی اکنون زمان شخصیت سازی برای برخی از آقایان افراطی شیعی است.

ایجادشخصیتی کاذب که به این باوربرسدخودش را بانفوذتر ازمراجع عظام حاضر وسلف ایران وعراق بداند. وقتی از امثال محمدعلی باب پیامبر بسازند بعید نیست که ازاللهیاری و.. هم مجتهد جامع الشرایط درست کنند وتفکرات شیعی را با این آقایان به خورد جوامع بشری بدهند، چراکه این مجتهد کذایی دراکثربرنامه های خود آمریکارا به عنوان یک کشورآزادبرای تبیین عقایدهای مختلف میداند وگویا فراموش کرده که همین آمریکا بافرقه ی داوودیه چه کار کردند؟

در چندماه اخیر اکثر این شبکه های به ظاهرشیعی بصورت گسترده ومدام بربینندگان خود روایاتی را نشان می دهند و با استناد بر آن روایات شعار {هرقیامی قبل از ظهور امام زمان عج باطل است}راسر می دهند وهمه قیام ها وحکومت های اسلامی را قبل از ظهور طاغوت وکفرمی دانند.

باتوجه به اینکه این تفکرهم یکی از تفکرات انجمن حجتیه بود چند وقتی می شد که دیگر به آن ها پرداخته نمی شد اما دوباره دشمنان در صدد پررنگ کردن واحیای این تفکر شده اند تا به اهداف شوم خودشان برسند.

لازم دیدم دراین یادداشت به روایات مورد استناد این شبکه ها اشاره کنم و مختصری مورد نقد قرار دهم.

واما روایاتی که استناد می کنند:

1)امام صادق(ع)فرمودند:{کل بیعةقبل ظهور القائم عج فبیعته کفرونفاق وخدیعه}(بحارالانوار ج53ص8)

همه بیعت ها قبل از ظهور امام زمان عج بیعت کفر ونفاق و تزویر است.

2)امام باقر(ع)فرمودند:{کل رایة ترفع قبل رایةالقائم عج فصاحبها طاغوت}(کافی ج8ص216)

همه پرچمهایی که قبل از قیام امام زمان عج بلندشود او طاغوت است.

3)امام سجاد(ع)فرمودند: والله لایخرج منا قبل خروج القائم عج الاکان مثله مثل فرخ طار(بحارالانوارج53ص9

9)

به خداسوگند هیچ یک از مااهل بیت (ع) قبل از ظهور قائم ال محمد (ص) قیام نمی کنیم

جریان افراطی شیعی با استناد براین روایات همه قیام های قبل از ظهور امام زمان (عج) را طاغوت می دانند وبه همین خاطر قیام مردم ایران و بحرین و...را قیام نامشروع دانسته واطاعت از آنها را کفر محض قلمداد می کنند.

واما نقد وارد بر آن:

1)با چشم پوشی از اسناد این روایات (در سلسله اسناد این روایات افردی همچون حسن بن علی بن حمزه وجوددارد که همه علمای علم رجل این شخص را بسیار دروغگو، ملعون و از سران واقفیه شمرده اند) اگر این آقایان مدعی با علوم قرآنی و علوم حدیث آشنایی داشته باشند می دانند هر روایتی که برخلاف نص قرآن باشد آن روایت از اعتبار ساقط می شود چراکه حتی در استنباط احکام شرعیه قرآن اولین اولویت را دارد.

2)بامراجعه به آیات قرآن در می یابیم که خداوند متعال در دهها آیه مبارزه با ظلم وستم را وظیفه هر مومنی دانسته تاجایی که در سوره حج آیه 39و40خداوند متعال به طور صریح برای مبارزه باستمگران اذن و اجازه صادر کرده است وفرموده:{اذن للذین یقتلون...}به آن افرادی که مورد ظلم وستم قرار گرفته اند از طرف خداوند متعال اجازه جهاد داده شده است وهمچنین در سوره های مائده آیه 32و38 /سوره نور آیه 2/سوره حجرات آیه9/سوره انفال آیه 39 و60 و...

حال از آقایان این سوال را دارم که آیا آیات قرآن منحصرا به زمان نزول دلالت دارد و یا قرآن به عنوان یک کتب آسمانی برهمه ی اعصار دلالت می کند؟

پس این روایات با آیات قرآن تعارض دارد وخداوند متعال صریحا امر می کند که باید با طاغوت وظالم بجنگید(سوره نساء آیه 75)واین جنگیدن ومبارزه با طاغوت راهم مقید به زمان ومکان خاصی نفرموده است.

3) اگر قرار باشد هر قیامی قبل از قیام امام زمان (عج) طاغوت باشد باید قیام هایی همچون قیام زید بن علی و... راهم نعوذبالله طاغوت بدانیم در حالی که امام صادق(ع)می فرمایند: خدارحمت کند زید را که قیام کرد اگرپیروز می شد این حکومت را به دست ما می داد(عیون الاخبارالرضاع ج2ص225)

الحمدالله آن ها که کتاب اصول کافی را بارها اعلام کرده اند که همه روایاتش صحیح است مگر درهمین کافی ج8ص280 ندیده اند که امام صادق (ع) برعمویش زید رحمت می فرستد ومی فرماید رحم الله علی عمنا زیدا.....

آیا امام صادق (ع) برشخص کافر رحمت فرستاده؟؟

آن هایی که شیخ صدوق را بارها تعریف و تمجید نموده اند و شیخ الطائفه خطابش می کنند، مگر درامالی شیخ صدوق ره ص477 ندیده اند که از امام صادق (ع ) نقل می کند که حضرت برای عمویش زید مجلس روضه وماتم بپاکرد؟ آیا امام برای شخص کافر مجلس روضه می گیرد؟

یا شیخ صدوق (ره) درهمان کتاب امالی خود ج2ص206 می فرمایند:{لزیدبن علی فضاءل الکثیره.}

برای زید فضایل بسیاری است.

آیاقیام زید که قبل از قیام امام زمان (عج) بوده طاغوت است؟

4)برخی از این روایات مورد استناد این آقایان در شرایطی صادرشده که عده ای از علویان وحتی از عباسیان برای مقابله باحکومت اموی خودشان را به عنوان مهدی منتظرموعود وعده ظهورپیامبراکرم (ص) که بشارت داده بودند قلمداد می کردند واز مردم برای خود به عنوان مهدی منتظر بیعت می گرفتند شاهداین قضیه هم مهدی عباسی است که لقب مهدی را بدین جهت به خودش داد واز مردم بیعت گرفت فلذا امامان معصوم (ع ) برای نامشروع دانستن آن قیام ها برخی ازاین روایات را بیان فرمودند.

درنتیجه منع ازقیام مشروط وناظر به افراد خاص است نه مطلق.

5) این آقایان مدعی حتی برای رسیدن به اهداف شوم خودشان روایات اهل بیت (ع) را تقطیع می کنند ، زیرا در این روایات مراد از (رأیات)رأیات گمراهی وضلالت است وشاهد این سخن روایت امام باقر(ع ) است که فرمودند:{ومن رفع رایةضلاله فصاحبها طاغوت}(کافی ج8ص296)یعنی هر قیامی که دعوت به ضلالت کند طاغوت است .

آیا داعی به نفس طاغوت است یا داعی به حق؟ درقیامی که کسی دعوت به نفس خود کند وخود را امام معصوم بداند چنین قیامی طاغوت است. فلذا امام صادق (ع) وقتی به عمویش زید رحمت می فرستد بعدمی فرمایند که: اگر پیروز می شد در رضایت آل محمد (ص) قدم بر می داشت (وسایل الشیعه ج15ص52)

آیا رهبران حکومت جمهوری اسلامی ادعای امامت معصومانه کرده اند؟ مگر غیر ازاین است که از رهبریت گرفته تا مردمانش هم صدا نوای اللهم عجل لولیک الفرج سر می دهند؟این انقلاب مردم را به امامت ولی عصر (عج) دعوت می کند وامام و مأموم همگی بارها گفته اند که ما امت حضرت ولی عصر (عج) هستیم.

6)آیا امربه معروف ونهی از منکر ومبارزه با فسق واجب است یانه؟ آیا ما می توانیم با استنادبه چند روایت انگشت شمار این همه آیات وروایات در مورد امربه معروف ونهی از منکر و مبارزه بافسق و... را نادیده بگیریم؟ اگر درمحیطی باشیم که احکام الهی پایمال شده منکرات آشکار گشته و ما هم قادر هستیم که با یک قیام موثر نظام حکومت فاسد را برهم بزنیم ومعروف را احیا کنیم آیادرچنین فرضی کسی می تواند مدعی شودکه این قیام حرام است؟ آیادرحکومت طاغوت می توانیم حدودالهی را جاری کنیم؟ آیا در حکومت های طاغوت مثل آمریکا و... به عنوان مثال چه حدی بر مشروب خوار و زناکارو ...جاری می کنند؟ آن ها ادعا می کنید شیعه هستیدآیا آیات وروایات حدودالهی، جهادفی سیبیل الله و....را ندیده اند؟یقینا عمل کردن به همه احکام وقوانین اسلامی نیازبه نظم وتشکیلات وسیع اداری دارد وبدون تاسیس یک حکومت اسلامی نمی توان چنین احکامی را اجرا کرد.

7)اخیرا جناب اللهیاری و...بطورمرتب دراین چندماه این روایت امام صادق (ع)را بربینندگان شبکه های خود می خوانند که حضرت فرمودند )ماخرج ولایخرج منا اهل البیت (ع)الی قیام قائمنا (عج) (ریاض الساالکین ج1ص188))

اگر درمتن عربی دقت کنیم علاوه برعبارت (لایخرج)عبارت (ماخرج)رانیز آورده است یعنی همه قیام ها قبل از امام صادق(ع) وبعداز امام(ع) تا ظهور امام زمان عج باطل وطاغوت است .

حال سوالم این است آیا جنگ های علی (ع) باطل بود؟ آیاقیام امام حسین(ع)باطل بود؟

این دسیسه جدیدا از طرف اسلام امریکایی بصورت گسترده بر مسلمانان القا می شود تاجایی که خود این آقایان بارها جهت توجیه این روایات مدعی شدند امام حسین (ع) قیام نکرد بلکه ازخودشان دفاع کردند!! پس آن همه خطبه و فرمایش امام حسین (ع)که صریحا می فرمایند: من قیام کرده ام تا سیره جدم رااحیاکنم چه میشود؟؟ واقعا چرا می خواهند از عاشورا فقط گریه و عزاداری را به شیعیان القاکنند ؟؟

سؤالم از دوستان این است که :پس فرق آن ها با وهابیت چیست؟ وهابیون هم با استناد به برخی روایات جعلی قیام امام حسین (ع)را زیرسوال می برند، آنهاهم با این روایات این کارها را انجام می دهند.

جریان الفراطی شیعی در ظاهر اعلام دشمنی با وهابیون می کند اما هدفشان یکی است وآن هم به انزوا کشیدن مکتب شیعی.

امثال اقای اللهیاری دشمنان 1400سال پیش را خوب می شناسند اما وقتی از اینها سوال میشود که نظرتان درمورد داعش چیست؟می گویند ما آن ها رانمی شناسیم!!! آیا این قابل تامل نیست؟؟

8)واما اخرین نکته: بامراجعه به روایات کثیره و صحیح السند در می یابیم که پیامبر گرامی (ص) و امامان معصوم(ع) به قیام هایی قبل از ظهور بشارت داده اند که آن قیام ها زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) می شود مثلا پیامبرگرامی در روایتی فرمودند: مردمی از مشرق زمین قیام می کنند که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) می شوند وحتی علمای اهل سنت همچون حافظ ابوعبدالله گنجی شافعی این روایات را صحیح می داند و صریحا می فرماید(هذاحدیث حسن صحیح روته الثقات والاثبات) و یا قیام یمانی ویاقیام خراسانی ویاقیام ایرانیان قبل از ظهور و...تاجایی که حضرت موسی بن جعفر (ع) فرمود:{رجل من اهل القم }مردی ازقم قیام میکند مردم رابه حق دعوت میکند کسانی برایش لبیک می گویند که دلشان مانند آهن بوده وهیچ طوفانی وحوادثی انها را نمی لرزاند وازجنگ خسته نمی شوند وتوکلشان تنها برای خداست وصدهها روایت دیگر.

آیا قیام های قبل از ظهور طاغوت است؟

بد نیست جریان افراطی شیعی بدانند که من هم با آن ها موافقم که قیام طاغوت کفراست وکسی که خود رامحوریت قراربدهد کافراست اما این حکومت ایران و قیام مردم بحرین و....نیست بلکه این امریکا واسراییل وصهیونیزم است که خود را ناجی بشریت می داند. یک نگاهی به پروژه سینمای هالیوود که مروج افکار سیاستمداران آمریکایی وصهیونیزم است و یا به مقالات و یا به سخنان پیشگویان وخاخام های تل آویو نگاه کنند تاببنند در زمان حاضر چه کسی ادعای امامت و ناجی بشریت را دارد!!

.اماکلام آخر: جریان افراطی شیعی، همانند آقای اللهیاری، بارها مراجع ایران رادراین مورد به مناظره دعوت کرده اند و بارها مدعی شده اند هیچ کدام یک از مراجع جوابی بر سوالات ما ندارند و فرار می کنند. اولا رسم مناظره براین است که مجتهد با مجتهد و طلبه با طلبه مناظره می کند. بنده هم در اینجا اعلام می کنم که آمادگی کامل دارم با این آقایان مناظره کنم به شرطی که مثل سابق گوشی را قطع نفرمایند. وان شاالله منتظر جوابشان می مانم تا ان شاالله رسواشود هرکی در او غش باشد.

اصغر همایونی