حجت الاسلام ابوالحسنی: بالاترین ظلمی که به امیرالمؤمنین(ع) شد، دزدیدن حق خلافت و امامت بود +گزارش تصویری

کد خبر: 28991
جلسه هفتگی هیئت الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام ابوالحسنی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محسن عرب خالقی، حاج احد قدمی و برادر میثم تربیتی برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی هیئت الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام ابوالحسنی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محسن عرب خالقی، حاج احد قدمی و برادر میثم تربیتی برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام ابوالحسنی را می خوانید: 

پیامبر اکرم صلوات الله علیه به سلمان فرمودند: ای سلمان! محبت دخترم فاطمۀ زهرا سلام الله علیها در قلب هرکسی که باشد چند جا به درد او می خورد، اول) در ساعت جان دادن، دوم) در قبر، سوم روز محشر و قیامت، چهارم هنگام عبور از پل صراط، پنجم زمانی که ترازوی اعمال را می آورند و می خواهند کارهای ما را وزن بکنند و ششم هنگام حساب و پخش نامۀ عمل است.

سپس پیامبر صلوات الله علیه فرمودند هرکس را که دخترم از او راضی باشد من از او راضی هستم و هرکس را من از او راضی باشم خدا از او راضی است. هرکس را که دخترم فاطمه علیها سلام بر او غضب کند من بر او غضب میکنم، و هرکسی را که من به او غضب کنم خدا به او غضب می کند.

پیامبر صلوات الله علیه در ادامه فرمودند وای به حال کسی که بر فاطمه علیها السلام و همسر او علی علیه السلام ظلم کند.

بالاترین ظلمی که به امیرالمؤمنین علیه السلام شد همان دزدیدن حق مسلم ایشان بود به عنوان حق خلافت و امامت. اینکه ما در زیارت به امام علی علیه السلام می گوییم "السلام علی اول المظلوم العالم" اول رتبی است نه اول عددی. یعنی انسان اگر بنشیند و فکر کند ظلمی را که به حضرت علی علیه السلام شد سابقه نداشته است. در درجه و رتبه مظلومیتی همتای امام علی علیه السلام نداریم.

ظلم به امیرالمؤمنین علیه السلام فقط ظلم به ایشان نبوده است، بلکه به ما هم ظلم شده است، یعنی از روزی که حق خلافت از ایشان دزدیده شد تا زمانی که اسرافیل در صور میدمد همۀ ما ضرر می کنیم.

گناهانی که در روی زمین انجام می شود دو مدل است، یک سری از آنها فقط مربوط به خدا است، مثل دروغ گفتن، شراب خوردن. اما یک وقت گناهی است که به ما هم مربوط می شود مثل اینکه کسی تسبیح من را بدزدد، دو مشکل دارد این گناه اول اینکه دزدی کرده است و خدا گفته است دزدی نکنید! دوم هم اینکه تسبیح من را دزدیده است! حالا اگر خدا خواست در روز قیامت گناه او را می تواند ببخشد، اما من اجازه دارم در روز قیامت به خدا بگویم که من از مالی که او از من به زور گرفته است رضایت نمی دهم.

علامه امینی می گوید: خدایا! اگر می خواهی ببخشی از حق خودت ببخش، من در ماجرای غصب خلافت از امیرالمؤمنین علیه السلام ضرر کرده ام و نمی بخشم. بیست و پنج سال مردم را از فیض تریبت های امیرالمؤمنین علیه السلام محروم کردن، چه بلاهایی بر سر مردم آورد. این ضرر و زیان را چه کسی میخواهد جبران کند؟

سلمان به مردم مدینه گفت: اگر دست از ولایت علی علیه السلام بر نمی داشتید پرنده ها در دل آسمان مطیع فرمان شما می شدند و تمام موجودات زمینی و آسمانی تحت فرمان شما می شدند به برکت اشهد ان علیاً ولی الله...

جملۀ دیگری که سلمان گفت این بود: ای مردم مدینه! اگر دست از ولایت نمی کشیدید هیچ دو نفری با هم دعوا نداشتند. غصب مقام امیرالمؤمنین علیه السلام مردم را به جان همدیگر انداخت. 

در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محسن عرب خالقی، حاج احد قدمی و برادر میثم تربیتی به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.