شهادت حضرت زهرا(س) سند سیاسی حقانیت شیعه است

کد خبر: 50775
رئیس مؤسسه دارالحدیث گفت: اگر کسی درباره شهادت صدیقه طاهره(س) مطالعه و بررسی کند می‌تواند آن را به عنوان سندی بسیار مهم و سیاسی برای اثبات حقانیت شیعه تلقی کند.

وارث : آیت‌الله محمدی ری‌شهری رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، در خصوص فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: شهادت مظلومانه حضرت زهرا در واقع یک سند حقانیت راه اهل بیت(ع) است.


وی اظهار داشت: اگر کسی در این زمینه مطالعه و بررسی کند می‌تواند شهادت صدیقه طاهره را به عنوان یک سند بسیار مهم، یک سند سیاسی برای اثبات حقانیت شیعه تلقی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) هجده سال بیشتر عمر نکرد عمری بسیار کوتاه! ولیکن به قدری برکت داشت که قرآن کریم آن را کوثر و خیر کثیر نام نهاده است.

وی با اشاره شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) در سنین جوانی گفت: سیره حضرت فاطمه(س) بیان می‌کند که جوانان باید از عمر خودشان به گونه‌ای استفاده‌ کنند که دیگران نیز بتوانند برکات زیادی از عمر آنها داشته باشند.

ری‌شهری در پایان درباره منزلت و جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی گفت: اسلام در خصوص زنان اهمیت ویژه‌ای قائل است و حضرت امام خمینی (ره) در جمله مشهوری بیان فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود» و در ایران نیز از ابتدای انقلاب اسلامی، زنان در کنار مردان در مسیر رشد و پیشرفت جامعه تلاش می کنند و حضور مفید و تاثیرگذاری داشته و دارند.

/1102101305