بیست‌وسومین دوره مسابقات «درس‌هایی از قرآن» آغاز شد

کد خبر: 20096
مراسم افتتاحیه مسابقات «درس‌هایی از قرآن» صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) برپا شد تا این مسابقات طی سال تحصیلی جدید در سطح مدارس برگزار شود.
وارث: مراسم افتتاحیه بیست‌و‌سومین دوره «درس‌هایی از قرآن» صبح امروز، نهم مهرماه و همچنین اختتامیه بیست‌ودومین دوره از درس‌هایی از قرآن با معرفی برگزیدگان این مسابقات طی یک سال گذشته و با حضور دست‌اندرکاران این مسابقه در وزارت آموزش و پرورش استان تهران و مسئولان شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌نژاد، رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین مسئول برگزاری این مسابقه طی سخنانی گفت: کشور ما مورد تهاجم و تهدیدهای فراوانی از سوی دشمنان قرار گرفته است و دشمنان تلاش دارند هویت، شخصیت و عزت اسلامی و انقلابی را از نسل جوان بگیرند. ما هم وظیفه داریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و مقاصد شوم دشمنان را از بین ببریم.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) تاکید فراوانی بر قرآن و عترت داشته است و هرکس بخواهد در زندگی و برنامه روزمره خود موفق شود باید به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کند. دشمنان ما تلاش دارند با آتش زدن قرآن و همچنین ترویج کاریکاتورهای ائمه اطهار(ع) ما مسلمانان را از این دو ثقل دور کنند.

مسابقه درس‌هایی از قرآن بهانه‌ای برای آشنایی نوجوانان با معارف قرآنی
حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد ابراز کرد: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی بیست و دو سال قبل با این دغدغه که فرهنگ قرآنی باید توسعه پیدا کند و با همکاری جمعی از فرهنگیان، کار خود را آغاز کرد و برگزاری مسابقه کتبی از مباحث برنامه‌ تلویزیونی درس‌هایی از قرآن در سطح مدارس، یکی از بهترین و موفق‌ترین طرح‌های این موسسه بوده است که توانسته مسابقات را بهانه کرده دانش‌آموزان را با معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) آشنا کند.

فعالیت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی برای 2 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز
رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: این موسسه در حال حاضر در سه هزار مدرسه در سطح کشور پایگاه دارد و توانسته 2 میلیون 700 هزار دانش‌آموز را سال گذشته در طرح درس‌هایی از قرآن شرکت دهد.
وی در ادامه بیان کرد: این موسسه طرح‌های دیگری مانند خلاصه‌نویسی رمضان، انس با قرآن، مسابقات اینترنتی قرآنی، دوره‌‌های مهارت‌آموزی روش قرائت قرآن و همچنین برگزاری برنامه‌های ستاد تفسیر قرآن با 17 سال سابقه و طرح تربیتی چهره به چهره با 15 سال سابقه را که حجت الاسلام قرائتی برعهده داشت، اجرایی کند.

حجت‌الاسلام قرائتی؛ چهره‌ای ماندگار و محبوب

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران این مراسم را تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی معرفی کرد و گفت: این مراسم تجلیل از علم، معلم و الگوی برتر قرآنی حجت‌الاسلام قرائتی است.
وی ادامه داد: انسان یا باید معلم باشد یا متعلم؛ استاد قرائتی فردی است که سی سال با بیان تفسیرهای روان از قرآن، زندگی خیلی از انسان‌ها را متحول کرده است و به چهره‌ای ماندگار و محبوب در سطح کشور و جهان تبدیل شده است.
وی در پایان بیان کرد: ایشان یک متفکر هستند و تفسیرهایی که از قرآن بیان می‌کنند، تفسیرهای ذهنی و خلاقانه است که هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌کند.

یادآوری می‌شود، این مراسم از ساعت 9 صبح امروز در محل تالار شیخ صدوق‌ در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی‌(ع) آغاز شد و تا ساعت 14 با معرفی نفرات برتر بیست و دومین دوره از مسابقات درس‌هایی از قرآن ادامه دارد.

این مسابقه از هفته دوم مهرماه هر سال تحصیلی آغاز و به مدت 20 هفته ادامه خواهد یافت. دانش‌آموزان شرکت‌کننده پنجشنبه شب هر هفته برنامه درسهایی از قرآن را از طریق تلویزیون مشاهده و پاسخ سؤال‌ها را در برگه مربوط به همان هفته درج و روزهای شنبه یا یکشنبه تحویل مجری مسابقه در مدرسه خواهند داد.

برای دریافت اطلاعا‌ت بیشتر به سایت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی مراجعه شود.


/م118