ثبت نام اعتکاف از پایان هفته در گلستان آغاز می شود

کد خبر: 31049
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از آغاز ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف از پایان همین هفته در گلستان خبر داد.
وارث: حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار نفر در استان گلستان معتکف شده بودند که ۱۴۶ مسجد برای این کار در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: پیش بینی اولیه ما برای امسال حدود ۱۵ هزار نفر است که در بیش از ۱۵۰ مسجد این مراسم معنوی برگزار می شود و در صورت نیاز به تعداد مساجد اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: مردم می توانند برای  ثبت نام  در مراسم اعتکاف به اداره های تبلیغات اسلامی در شهرستان ها و نیز به سازمان تبلیغات اسلامی گلستان مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مراکز دانشجویی به نهاد مقام معظم رهبری و مراکز دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش می توانند ثبت نام را انجام دهند.

وی اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی عنوان و تصریح کرد: افراد به وسیله اعتکاف می توانند از دنیای مادی دور شده و دلی را به خدا بسپارند.

وی ادامه داد: آن دسته از مردم که به هر دلیلی نتوانستند در مراسم اعتکاف شرکت کنند می توانند به معتکفین و مساجد کمک کنند و همچنین در خانه های خود روزه بگیرند و قرآن بخوانند و در این ثواب چند روزه سهیم باشند.

مراسم اعتکاف در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می شود.


/ف.م214