تأمين دنيا و تضمين آخرت در گرو تفقه در دين است

کد خبر: 62221
حجت الاسلام كاردان با بيان اينكه تأمين دنيا و تضمين آخرت در گرو تفقه در دين است، گفت: آنچه انسان به آن نياز دارد و وابسته است، علم دين است.

وارث: حجت الاسلام حسين كاردان در جمع زائران حسيني حاضر در صحن حرم مطهر حضرت سيدالشهدا عليه السلام با بيان روايتي از امام باقر (ع) گفت: كمال انسان در سه مسئله تفقه در دين، صبر بر مصائب و مشكلات و تقدير معيشت خلاصه مي شود.

وي با اشاره به اينكه تفقه در دين دنياي ما را تأمين مي كند و تضمين آخرت نيز در گرو آن است، افزود: هرچند علوم رياضي، انساني و تجربي جزء فضائل دنيا به شمار مي روند، آما آنچه به آن نياز داريم و وابسته هستيم، علم دين است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه با بيان اينكه هرچقدر ظرفيت انسان بالاتر رود خيرش هم بيشتر مي شود، اظهار داشت: ظرفيت انسانها تغييرپذير است و كمال مطلوب هر انساني زماني به دست مي آيد كه ظرفيت خود را بالا ببرد و ارزش وجودي خود را دريابد و افزايش دهد.

وي افزود: امام علي (ع) مي فرمايند مردم سه دسته اند؛ اوّل علماى ربّانى، دوم دانش طلبانى كه در راه نجات دنبال تحصيل علم هستند، و سوم احمقان بى سر و پا كه دنبال هر صدايى مى روند و با هر بادى حركت مى كنند! همانها كه با نور علم روشن نشده و به ستون محكمى تكيه نكرده اند.

حجت الاسلام كاردان همچنين با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مبني بر اينكه اعتقادات، احكام دين و اخلاق اسلامي اساس علم را تشكيل مي دهد، گفت: كسي كه حجت خدا را مي شناسد بايد از علم دين آنقدر فرا بگيرد كه به احكام خدا، پيامبر و اهل بيت عليهم السلام آگاه باشد.