استقبال از ماه مبارک رمضان با آه عارفان

کد خبر: 34325
معارف با پخش برنامه هایی متنوع همچون شرح خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

وارث: رادیو معارف همزمان با دهه آخر ماه شعبان و در آستانه ماه میهمانی خدا از امروز (دوشنبه) تا پایان ماه شعبان با برنامه آه عارفان به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

این برنامه شرح خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) است و سخنرانی های مرحوم آیت الله میرزاعلی احمدی میانجی درباره اهمیت و آداب روزه داری و همچنین توصیه های مربوط به استقبال از ماه مبارک رمضان برای شنوندگان پخش می شود.

خطبه شعبانیه یکی از خطبه هایی است که رسول خدا(ص) درباره فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان بیان کردند و امام رضا(ع) به نقل از پدر و اجدادش فرمود که در روزی از روزهای آخر شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان رسول خدا(ص) خطبه مهمی خواندند.

حضرت محمد(ص) در این خطبه علاوه بر بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان و شرایط حضور در مهمانی خدا از روزه داران خواستند تا با گرسنگی و تشنگی خود در این ماه، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را یاد کن.

پیامبر اکرم(ص) در این خطبه به مطالبی درباره یاد فقرا، کنترل زبان و چشم، رسیدگی به ایتام، حسن خلق، دعا و تلاوت قرآن سفارش کردند.

برنامه «آه عارفان» هر روز از ساعت 17 پخش می شود و ویژه برنامه عصرگاهی «جشن ضیافت» نیز در آخرین روز ماه شعبان (27 خرداد) از ساعت 17 تا 21 به حال و هوای استقبال از ماه رمضان در کشور و فعالیت های دینی و قرآنی نهادهای فرهنگی در سطح ملی اختصاص دارد.

همچنین برنامه «سفیران» ویژه مبلغان دینی با هدف آموزش مفاهیم تبلیغی به مبلغان طراحی شده و تا پایان ماه شعبان همه روزه از ساعت 22 و 45 دقیقه از این رادیو پخش می شود.

برنامه عصرگاهی «به رنگ خدا» از ساعت 19 و 30 دقیقه به بیان آداب ورود به ماه ضیافت الله اختصاص دارد و برنامه شبانگاهی «شبستان» نیز از ساعت 22 و 30 دقیقه به شیوه های بندگی و استقبال از ماه مبارک رمضان می پردازد.

/م.س215