طرح فرهنگسرای اندیشه برای نماز جمعه تهران

کد خبر: 116061

فرهنگسرای منتظر ویژه برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور پذیرایی از نمازگزاران جمعه است که هر هفته توسط فرهنگسراهای مختلف شهر تهران برگزار می‌شود. 

جدیدترین اجرا از فرهنگسرای منتظر به میزبانی فرهنگسرای اندیشه در محل برگزاری نماز جمعه در تهران برگزار می‌شود. در این ویژه برنامه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی برای گروه‌های مختلف تدارک دیده شده است. در زیر گزارشی از این برنامه‌ها منتشر می‌شود. 

همزمان با برپایی فرهنگسرای منتظر غرفه سلامتی به منظور رعایت حال شهروندان برپا می‌شود. در این غرفه ایستگاه‌های فشار خون، غربالگری و اوتیسم، روانشناسی و مشاوره، واکسن‌زنی و طب سنتی برقرار است و خدمات مرتبط با سلامتی را به شهروندان ارایه می‌دهند. 

ایستگاه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» دیگر غرفه فعال در فرهنگسرای منتظر است که ویژه کودکان و نوجوانان برپا شده است. شرکت‌کنندگان در نماز جمعه می‌توانند با حضور در این غرفه و خواندن آیه‌هایی از قرآن کریم جوایزی را دریافت کنند. 

غرفه فرهنگسرای منتظر که به همت فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود، برنامه‌هایی را برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان تدارک دیده است. آموزش نقاشی به خردسالان و کودکان، آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه، آشنایی با رباتیک و ساخت ربات و ... از برنامه‌هایی است که در این بخش ویژه این رده سنی برگزار خواهد شد. همچنین ایستگاه قصه‌گویی برای مخاطب گروه سنی کودک و نوجوان برپا شده است. 

همچنین ایستگاه «کتاب در گردش» به منظور رساندن کتاب‌های مفید به خوانندگان و در گردش قرار دادن کتاب‌های خوانده شده به دیگر کتابخوان‌ها در این غرفه برپاست. 

ورکشاپ خوشنویسی، آموزش عکاسی، فن بیان و تست هوش از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای منتظر است که همزمان با برپایی نماز جمعه تهران به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان می‌پردازند. 

فرهنگسرای منتظر مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7، یک ایستگاه ورزشی نیز تدارک دیده است که مخاطبان می‌توانند از آن استفاده کنند. ایستگاه بدمینتون، بازی با توپ و ... در این بخش برای مخاطبان درنظر گرفته شده است. همچنین نوجوانان می‌توانند زیرنظر یک مربی مراحل ساخت یک ربات ساده را تمرین کنند. 

براساس این گزارش، فرهنگسرای منتظر این هفته همزمان با نماز جمعه در شهر تهران در محل دانشگاه تهران تدارک دیده شده و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 آماده ارایه خدمات فرهنگی، ورزشی و سلامت به مخاطبان است. از عموم شهروندان دعوت می‌شود تا در این غرفه حضور پیدا کرده و از خدمات آن استفاده کنند


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.