حجت الاسلام مؤمنی: هیچ چیزی مثل روضه امام حسین(ع) دلتان را محکم نمی کند

کد خبر: 14959
مراسم شب دهم رمضان المبارک با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مناجات خوانی حاج منصور ارضی در میان خیل کثیری از عاشقان و شب زنده داران در مسجد ارک برگزار شد.

وارثمراسم شب دهم رمضان المبارک با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مناجات خوانی حاج منصور ارضی در میان خیل کثیری از عاشقان و شب زنده داران در مسجد ارک برگزار شد.  

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مؤمنی را می خوانید:



من روضه ای را بخواهم بخوانم، قبل از آن خودم آن را هضم می کنم. کراراَ این روضه را می خوانم، گریه می کنم و سپس برای مستمع می خوانم. برخی از روضه ها خیلی سنگین هستند بنده در شب سوم محرم در حرم امام رضا علیه السلام بودم که کتابی بدستم رسید که در آن مطلبی بود نقل شده از ابن جوزی.

عزمم را جزم کردم که بالای منبر آن روضه را بخوانم و گفتم تنها مستمع بنده خود امام رضا علیه السلام است. اما هرچه تلاش کردم نتوانستم و از ایشان حیا کردم.

اما روضه هایی هست که باید آنها را گفت و نقل کرد تا افراد فراموش نکنند. گاهی کار به جایی می رسد که مانع نقل یک سری از روضه ها می شوند. در حالی که خیلی مهم است و باید خوانده شود. اگر این روضه ها خوانده شوند، خیلی مؤثر است.

به یاد دارم روزی روضه ای خواندم و پس از آن جوانی برافروخته آمد و سند آن را جویا شد و گفت من تا به امروز نه نماز می خوانم و نه روزه می گرفتم. اما پس از این هم نماز می خوانم و هم روزه  می گیرم. چون من از ابی عبدلله علیه السلام خجالت کشیدم که حضرت برای ما این چنین فداکاری کرده و من نماز نمی خوانم، روزه نمی گیرم!

اگر می خواهی برای امام حسین علیه السلام بسوزی، این فقط با روضه انجام می شود و این سوختن نشانه اش این است که تا در خانه ات گریه کنی!

برای رسیدن به کمال عبودیت اولین مرحله بالا بردن کیفیت عبودیت است، اگر دلت برای امام حسین علیه السلام سوخت، در این روضه ها کیفیت عبادتت هم بالا می رود. حسین علیه السلام، ظهر عاشورا با آن شرایط به نماز خواندن ایستاد، نمی توانم دو رکعت نمازم را بخوانم؟! حسین علیه السلام، برای نمازش، فدایی داد.

قرآن در سوره عنکبوت می گوید: " وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ" جهاد کنید، مجاهد باشید، سخت است؟ ولی همیشه نماز اول وقت بخوانید.

در سوره انفال آیه 29 می فرماید: "إن تتقوا الله یجعل له فرقان" شما تقوا پیشه کنید، کیفیت عبودیت و بندگی را بالا ببرید، ببینید آیا مؤثر است یا خیر؟

" إن الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر"، " یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر والصلوة" می خواهید در این زمینه ظرفیتتان بالا برود، قدرت و اقتدار پیدا کنید، نماز بخوانید و صبر داشته باشید. در صبر هم، بالاترین صبر، صبر در معصیت است.

ببینید خداوند چگونه درها را به رویتان باز می کند. من روضه خوانی را می شناختم که می گفت من با خدا معامله کردم و گفتم خدایا من گناه نمی کنم، تو هم لذت حلاوت ذکرت را به من بچشان، از رهگذر حسین علیه السلام، لذت ذکر خدا را چشیدم. می گفت آن چیزی که شما می خوانید را من دیده ام!

بنا بر حدیث امام صادق علیه السلام، اگر کیفیت عبودیت را بالا ببریم، بصیرت خاصی انسان پیدا می کنیم و در مرحله بعد به تسخیر خواهش ها و تمایلات نفس می رسیم، به تسلط بر قوه متخیّله می رسیم. این کار بسیار مهم است. در مرحله بعد قدرت اراده انسان بالا می رسد، تسلط بر بدن پیدا می کند. هیچ چیزی مثل روضه حسین علیه السلام دلتان را محکم نمی کند.




/س113