دکتر حشمت الله قنبری: ما خودمان درهای اجابت را به سوی خودمان بسته ایم! + مناجات خوانی حاج محمد طاهری

کد خبر: 15743
مراسم سخنرانی و مناجات خوانی شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری و مناجات خوانی توسط حاج محمدرضا طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

وارث: مراسم سخنرانی و مناجات خوانی شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری و مناجات خوانی و ذکر مصیبت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام توسط حاج محمدرضا طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان دکتر حشمت الله قنبری را می خوانید:


شب قدر یک سر مستتر در یکی از شبهای فرد دهه سوم است. بعضی از عرفا می گویند که در شبهای پایانی ماه رمضان است یعنی احتمال شب قدر در ماه رمضان در همان 21 و 22 است و بعضی احتمالشان در 25 است و بعضی که دقت بیشتری دارند تمام شب ها را شب زنده داری کرده اند.

دعا به معنای خواستن در سرشت انسانها نهادینه است و علتش در بیکرانه بودن انسان است و هرچه انسان تفقد بیشتری داشته خواسته هایش فرق پیدا می کند.

ما یه موقع دعا می کنیم و درخواستمان را مطرح می کنیم ولی آن اجابت نمی شود یک طرف این است که نزدیک به ماست و عده ای اجابت داده و شما بخواهید و من هم به شما میدهم اما ما ظهور این حق را نمی بینیم و ایراد در جایی دیگر است.

وحی الهی اینطور دلالت میکند که من در لطف خدا هستم.

ما در خواست می کنیم اما نمی شود در همین جا تدبر نسبت با حال بنده ایجاد می شود که خودت به خودم ایمان بیاور، آنکه بر زبانش جاری میشود با رفتارش فرق دارد و اینجا دعوت می کند که بخودم مومن باشید و در این راه دیگر هیچ آثاری از کار خطا در زندگیمان ایجاد نمی شود.

یقین به قدرت خدا داشتند موجب برآورده شدن کارهایمان می شود.

آنهایی که رفیق خدا هستند نگاهشان به دعا در پایه و اساس همراه با یک ایمان آمیخته با معرفت قطعی است یعنی نفسی است که دعا می کند.

دعا مثل توبه کردن است یکی بنده ی گنهکاری که تائب میشود و یکی خود خداوند متعال است.

بنده به طرف خدا بر می گرد و خدا به او رو می کند لذا این بنده به سمت خدا می رود . اگر فرصت طرح موضوع پیش می آید این است که او تو را اجابت کرده است.

اولیای خدا درخواستشان با ما فرق می کند و آنها خودشان را ازش می خواهند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: وقتی خدا اراده کند جواب بنده ای را بدهد او را به حریم خدا می کشاند. همین که فرصت دعا پیدا کرد فرصت استجابت را بوجودآورد. اما خودمان یک موانعی در سر راه خود می گذاریم.

امیر المومنین علیه السلام خطبه می خواندند که یکی گفت که من هر چی از خدا می خواهم خدا اعتنا نمی کند پس ما باید موانع را برداریم.

خدایی که ازش در خواست داری از خلوت ما باخبر است پس باید حواسمان باشد.

ما دلهایمان با هشت خصلت به خدا خیانت کار است قلب مومن از خودمان نیست ودل از خداست و باید ازش پاسداری شود. ما خدا را شناختیم اما حق خدا را در رعایت نکردیم لذا معرفت تنها و شناخت بدون عمل هیچ کدام از دعای شما را اجابت نمی کند. شما به رسول او ایمان آوردید اما با سنتهایش مخالفت کردید. کتاب خدا که برای شما نازل شده بود اما به آن عمل نکردید. گفتید آتش جهنم خوفناک است و می ترسیم اما مسابقه برای شعله ور کردنش کردید و اگر ترس داشتید گناهی نمی کردید. گفتید بهشت می خواهیم اما کاری که کردید برعکس آن بود و شما باید به طرف بهشت می رفتید. از نعمت خدا خوردید اما شکرش را نکردید. خدا امر کرد که با شیطان دشمنی کنید و عکسش را انجام دادیم و با دوستان خدا بنشینید و با آنها دوستی کنید. شما فقط کارتان پیدا کردن عیب مردم هست و آنقدر که فرصت دعا بود به غیبت پرداختید.

خود شما درهای استجابت را به روی خود بسته اید اگر این کار را انجام دادید دعا برآورده می شود.

در ادامه این مراسم حاج محمدرضا طاهری به عزاداری و سینه زنی در رثای مولی امیرالمومنین علی علیه السلام پرداختند.


کلیک کنید

کلیک کنید