حجت‌السلام دارستانی: فاطمیه‌شناس شویم تا ظهور تحقق یابد !

کد خبر: 24783
مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت محسن ابن علی علیه السلام در محفل یاس کبود ( روضه پنجم اول ماه منزل حجت الاسلام شهاب) با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی حاج حسین ارضی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام برگزار شد.

وارث : مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت محسن ابن علی علیه السلام در محفل یاس کبود ( روضه پنجم اول ماه منزل حجت الاسلام شهاب) با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی حاج حسین ارضی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و زیارت آل کسا آغاز و در ادامه حجت الاسلام دارستانی به سخنرانی پرداخت که در ادامه بخشی از سخنان وی را می خوانید:


کربلا به منزله دشت است و آدمی با یک نگاه می‌تواند خیلی از مصیبت‌های کربلا را درک کند؛ و هر انسانی با هر ظرفیتی که وارد کربلا می‌شود از آنجا درس می‌گیرد؛ و هرکس با کمی معرفت و آگاهی و بصیرت که داشته باشد گرفتارش می‌شود؛ به همین خاطر است که هر پیغمبری و هر انسانی حتی با ذره‌ای معرفت و انسانیت از آنجا عبور کرده زمین خورده است.

این که می‍گویم هر انسانی گرفتار کربلا می‌شود یعنی کربلا و واقعه عظیم آن را می‌فهمد زیرا فهم کربلا برعکس فاطمیه چندان سخت نیست؛ فاطمیه قله‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور دارد و هر کسی امکان آن را ندارد که فاطمیه را درک کند لذا باید بسیار تلاش نماید تا فاطمیه را بفهمد و درک کند.

شما مشاهده کنید، در طول تاریخ چه بسیار انسان‌هایی که با امام حسین (علیه‌السلام) درب خانه خدا رفته‌اند؛ ما می‌بینیم خداوند برای ورود افراد به مسجد که خانه خودش هست شروط بسیاری آورده از جمله این‌که «بی‌دین و کسانی که یکتا پرست یعنی خداپرست نیستند حق ورود به مسجد را ندارند، اهل کتاب حق ورود به مسجد ندارد، انسان مست حق ورود به مسجد را ندارد و غیره» کأنهُ خداوند دیدند اینطور خیلی‌ها حق ورود به مسجد را ندارند تا با خدا ارتباط نزدیک‌تر برقرار کنند و باب توبه‌ای داشته باشند فرمودند «حسین‌جان به واسطه تو حسینه‌ای برپا می‌شود که همه بتوانند درب خانه من بیایند».

چند سال قبل یک پسربچه‌ی فلسطینی را اسراییلی‌ها جلوی چشم پدرش کشتند و این صحنه جنجالی در سطح این کره‌خاکی برپا کرد؛ حرف و درد مشترک همه مردم این بود که ما طاقت نداشتیم ببینیم یک کودک در مقابل چشم پدرش کشته شود؛ حالا چه انتظاری داریم «رسول ترک» برود کربلا و روضه علی‌اصغر (علیه‌السلام) را بشنود و گرفتار نشود؟! عالمی که برای پسر 13ساله فلسطینی بهم ریخت اگر روضه غریبی و مظلومیت علی‌اصغر (علیه‌السلام) را از زبان امام مهدی (عجل‌الله) بشنوند انتظار دارید بهم نریزد و گرفتار نشوند؟!

فاطمیه همچون کربلا دشت نیست لذا باید در فاطمیه و کوچه‌های مدینه زندگی کنیم تا عمق مصیبت فاطمیه را درک کنیم و بفهمیم؛ با کمی درایت به راحتی می‌توان فهمید که فاطمیه و درک آن برای همه سخت‌تر از کربلا و واقعه آن است زیرا از هر صد هیئت در محرم شاید تنها ده هیئت توفیق دارد تا پرچم فاطمیه را عَلم کند و بر مصیب مادر سادات به سوگ بنشیند؛ و این در حالی است که اگر نذر مادر کنند بیشتر توفیق نصیب‌شان می‌شود تا نذر پسر کنند.

باید فاطمیه‌شناس شویم زیرا تا فاطمیه‌شناس نشویم ظهور تحقق نمی‌گیرد؛ باید جامعه ما فاطمیه‌شناس شود تا ظهور محقق شود زیرا تاریک‌ترین نقطه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در فاطمیه است. باید جامعه دینی ما به جایی برسد که منافق نتواند فریبتان دهد و حق امام و امامت را غصب نماید، باید به نقطه از معرفت و آگاهی برسید تا در عصر ظهور نگاهتان به منافق همچون نگاهتان به دلقک باشد.

باید فاطمیه‌شناس شویم زیرا در آن صورت است که نفاق‌شناس می‌شویم؛ و دیگر در زمان ظهور نفاق نمی‌تواند فریب‌مان دهد تا امام مهدی (عجل‌الله) را تنها بگذاریم.

چرا خانم حضرت زهرا (سلام‌السلام) باید پشت دَر می‌رفت تا دین بماند و زحمت نبوت در طی این قرون متمادی به ثمر برسد؟! و طرح این مسئله دو سوال را به عنوان مقدمه در پی دارد؛ اول این‌که آیا این واقعه به‌طور اتفاقی رخ داد؟! در جواب این سوال باید گفت این واقعه اتفاقی نبود و در حمله سوم اهل سقیفه به خانه دختر پیامبر (صلی‌الله علیه و آله وسلم) رخ داد و امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در مرتبه دوم حمله و یورش اهل سقیفه به آنها فرمودند که اگر به امر رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله وسلم) مامؤر به صبر نبودم جانتان را می‌گرفتم؛

دوم این سوال مطرح است، دشمنی که در مقابل خانم حضرت زهرا (سلام‌الله) صف‌آرایی کرده کیست؟! سال‌ها این را مطرح می‌کردند دشمنان خانم کسانی بودند که 25 سال حکومت را از امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) غصب کنند و کفنِ پنج‌تن آل‌عبا را خونی کنند و دین را به 72 فرقه تبدیل کنند!

واقعیت این است، دشمنانی که مقابل خانم زهرای مرضیه (سلام‌الله) صف‌آرایی کردند، سیاست مدارترین و زیرک‌ترین و باسوادترین و مکارترین دشمنان در طول تاریخ بوده و هستند.

کسانی که در 70روز از غدیر خم تا رحلت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله وسلم)، سقیفه را برپا کردند تا حق خلافت و امامت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) را غصب کنند اینان بی‌سواد و ساده‌لوح هستند؟! خیر!

در ادامه این مراسم ذاکرین اهل بیت علیهم السلام به عزاداری و مصیبت خوانی پرداختند که در ادامه گزارش تصویری این مراسم را می بینید: