۲۰ و ۲۱ تیر؛ آغاز ثبت نام دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

کد خبر: 71189
وارث: مجتبی میرزایی نسب، دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام دوازدهمین دوره جشنواره گفت: در این راستا 20 و 21 تیرماه همزمان با ابلاغ آیین نامه مسابقات از طریق سایت جوانان مساجد ثبت نام این دوره آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق روال سنوات گذشته و پس از جلسات کارشناسی و بررسی نهایی آیین نامه مسابقات، یک آیین نامه در خور شان اعضای کانون های مساجد تهیه شد، خاطرنشان کرد: یکی از محوری ترین نقاط اختلاف آیین نامه امسال با سال های گذشته توجه به مفاهیم قرآنی می باشد.
میرزایی نسب با بیان اینکه جزوه ای 100 صفحه ای با محوریت آیات قرآن و روایات نهج البلاغه با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر برای این دوره طراحی شده است، اظهار کرد: تمامی شرکت کنندگان در جشنواره تا صفحه 48 این حوزه را امتحان خواهند داد و مابقی ویژه شرکت کنندگان رشته مفاهیم خواهد بود.
مدیر جشنواره قرآنی مدهامتان با بیان اینکه نتیجه آزمون این جزوه در نمرات مرحله استانی و کشوری شرکت کنندگان تاثیر دارد، تصریح کرد: بر این اساس این آزمون برای تمامی شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و همزمان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از 25 مرداد تا پایان مهرماه از سوی دبیرخانه های استانی برگزار می شود، ادامه داد: بر این اساس نفرات برتر مرحله استانی به مرحله کشوری معرفی می شوند.
میرزایی نسب با اشاره به تغییرات آیین نامه دوره دوازدهم جشنواره افزود: در آیین‌نامه سال گذشته افرادی که در مسابقات بین ‌المللی حائز رتبه شده بودند، امکان حضور در جشنواره در همان رشته را نداشتند، اما در دوره دوازدهم، این قانون تغییر کرده و تمامی افرادی که به مسابقات بین‌ المللی اعزام شده ‌اند، اجازه حضور در جشنواره را نخواهند داشت.
مدیر جشنواره مدهامتان تاکید کرد: همچنین به افرادی که در دو دوره آخر مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف حائز رتبه شده باشند، اجازه حضور در جشنواره داده نشده است.
وی با بیان اینکه رشته های کاربردی جشنواره دوازدهم مانند سال های گذشته اذان، حفظ و قرائت می باشد، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبارات رشته ترتیل در بخش بانوان افزوده خواهد شد.
میرزایی نسب اظهار کرد: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره مدهامتان در ایام هفته وحدت و آستانه ولادت پیامبر اکرم (ص) از 14 تا 17 آذرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.