منبرهای یک دقیقه ای/دشمنان اسلام هم اعتراف کردند که جایگاه مولای متقیان(ع) غصب شده است

کد خبر: 94194
وارث

همیشه در مناسبات اجتماعی برخی با برخی مخالف هستند و هیچ گاه دشمن در بیان مدح و تعریف انسان برنمی‌آید اما در عین ناباوری در روایات و تاریخ ما ثبت شده مواردی که دشمنان امیرمومنان امام علی(ع) در صدد تعریف ایشان برآمده اند.

زمانی که پیامبر اکرم(ص) پرچم اسلام را به دست گرفتند در این مسیر سختی و مرارت‌های فراوان کشدیدند اما دیده نشده که دشمنان در مقام مدح ایشان قرار بگیرند، زمانی دشمنان به تملق‌گویی و مدح پرداختند که اسلام پیروز و آنها ذلیل شده بودند.

گاهی دشمن در مقام دشمنی خود است اما همین دشمنان در مدح جایگاه امیرمومنان امام علی‌(ع) سخن گفتند که بسیار عجیب است، عمروعاص در راس حکومت مصر بود اما در مدح امیرمومنان امام علی(ع) شعر سروده است.

درباره ولایت امیرمومنان امام علی(ع) دشمنان زیادی از جمله عمروعاص خود اعتراف کردند که جایگاه مولای متقیان(ع) غصب شده است.

علمای شیعه هم برای حفظ و نگهداری مکتب علوی زحمات زیادی کشیدند.یکی از این علما خواجه نصیرالدین طوسی است که زمان مغول‌های وحشی با نبوغ و استعداد خود توانست با آنها ارتباط برقرار کرده و نفر دوم حکومت مغول شود و از این طریق کتب شیعه را حفظ کند.

پی نوشت: سخنرانی حجت الاسلام مشکوری در مسجد جامع غدیر/مرداد98

 

منبرهای یک دقیقه ای

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.