چرا برخی امام زمان (عج) را انکار می کنند ؟

کد خبر: 31584
آنچه که موجب انکار وجود فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام) گردیده است دست نیافتن دشمنان به اوست همانند انکار ذات باری تعالی ازسوی کسانی که اثری از ذات خدای متعال در جهان هستی نمی بینند و میگویند: اَرِنَا اللهَ جَهْرَةً (2) در حالیکه برای ایمان آورندگان به غیب، باور کردن وجود خدا وپی بردن به هستی و حضورش، از آیات قدرتش در آفاق و انفس امری معقول و محقق است،

وارث: ندیدن و نیافتن دلیل نبودن نیست اما مهم، توجه به آدرس است که وظیفه یک فرد متدین رهپو و رهجوست فلذا بهتر است:

1ـ ما ابتداً آدرس مهدی موعود را از خدا و پیامبرش در کتاب وسنت بپرسیم و بسوی آن آدرس براه افتیم

2ـ و وقتی که بدر خانه اش رسیدیم و در را زدیم منتظر بمانیم تا یار کی بدر آید

3ـ و اگر در گشوده شد و ما وارد خانه شدیم و یار را ندیدیم دلیل اشتباهی بودن آدرس نیست چرا که راستگویان چنین آدرس را

داده اند ولی شاید یار قبل از رسیدن ما برای انجام کاری از خانه خارج شده است (که بر خواهد گشت)

4ـ و اگر منتظر شدیم و دیدیم باز نیامد باز نباید عصبانی شویم و با خود بگوئیم، شاید در جائی افتاده ومرده است! چرا که این تأخیر یار در بازگشت بسوی مردم برای کسی که از آیه شریفه فلبث فیهم الف سنة الا خمسین عاماً (3) درباره «درنگ 950 ساله یا 1000 ساله» حضرت نوح (علیه السلام) در قرآن آگاه است امری حل شده است چونکه وقوع عمر هزار ساله در گذشته، امکان عمر دو هزار ساله بشر در آینده را معقولتر می سازد . فلذا ضرورتی ندارد که ما امام حسن عسکری (علیه السلام) را عقیم جلوه دهیم و مهدی موعود را از صلب یک بنی فاطمه دیگر در آینده خارج کنیم به این بهانه که چون او را به هنگام حمله مأمورین رژیم در خانه نیافتیم و عادةً اگر هم می بود تا کنون از بین رفته است پس مهدی موعود با دوازدهمین خلیفه پیامبر اسلام (امام زمان بعقیده شیعه) فاصله زیادی دارد! چرا که اگر امام حسن عسکری (علیه السلام)عقیم فرض شود مهدی موعود (که طبق روایات صحیحه در نزد اهل سنت) از اهل بیت پیامبر است دیگر از نسل اهل بیت پیامبر نخواهد بود و چنین سخن بر خلاف سنت است (4) چرا که نقطه اتصال مهدی موعود به اهل بیت (علیه السلام) امام حسین (علیه السلام) است که مشمول آیه تطهیر در حدیث کساء بود و بعد از امام حسین (علیه السلام) تا امام حسن عسکری (علیه السلام)مصداق اهل بیت توسط نص (و سفارش پدر در حق پسر) انجام گرفته و امام زاده های محترم دیگر فرعی های بین شاهراه هستند (نه ادامه شاهراه)

بنابراین بعد از معقول شمردن امکان بدنیا آمدن محمد بن الحسن در زمان حیات امام حسن عسکری (علیه السلام)نقد و بررسی روایت مربوط به نام مهدی موعود که در کتب اهل بیت بصورت محمد بن عبدالله آمده است امری آسان می باشد.

 

پی نوشت ها:

(1). بحارالانوار، ج 52 ص 35، بیاد مهدی «عج» ص 257 ـ 253.


  .(2) سوره نساء، آیه 153، و سوره بقره، آیه 55.

 

(3). سوره عنکبوت، آیه 14.


(4).
محقق گرامی آقای علی اکبر مهدی پور مینویسد: در احادیث اهل سنت در مورد نسب حضرت بقیة الله (مهدی موعود) مشخصات زیر بصراحت آمده است مهدی از قریش، از بنی هاشم، از اهل بیت، از تبار رسول اکرم (صلی الله علیه وآله)، از نسل حضرت علی (علیه السلام)، از اولاد حضرت فاطمه (علیها السلام) از اولاد امام حسین (علیه السلام) و از امامان اهل بیت است و در برخی تصریح شده که مهدی نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) و دوازدهمین امامان اهل بیت است. (به یاد مهدی «عج» ص 278)

منبع: پایگاه مذهبی حضرت مهدی عج

/م.س 215