آنچه در پایتخت دل مومنین را به درد می آورده

کد خبر: 6179
رئیس دیوان عالی کشور با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: بی حجابی و بدحجابی در پایتخت دل مومنین را به درد اورده است.

وارث: آیت الله احمد محسنی گرکانی ظهر روز شنبه با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه در اراک با اشاره به انتقاد بازاریان تهران از وضعیت حجاب و نوع آرایش زنان و دختران در این شهر افزود: حل تمامی مشکلات اجتماعی از جمله بی حجابی و بد حجابی زنان با توسل به آیات شریف قران و تشریح آنها امکانپذیر است.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به نقش تربیتی قران کریم گفت: باید با ترویج آموزه های قران در حوزه حجاب از رواج بی حجابی و بد حجابی در جامعه اسلامی جلوگیری کرد. آیت الله محسنی گرکانی در ادامه با اشاره به جایگاه قران در دین مبین اسلام گفت: قرائت قرآن با صوت زیبا، فهم قران و عمل به آیات آن از سفارشات موکد خداوند است.

با ترویج فرهنگی قرآنی گره های کوری که به زندگی افراد خورده باز کرد

وی جایگاه قران را در بین مردم جایگاهی رفیع و ارزشمند برشمرد و افزود: باید با ترویج فرهنگی قرانی در جامعه گره های کوری که به زندگی افراد خورده باز کرد. رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران قران از داخل قبرستان ها و صرفا مجالس ختم خارج شد و به جریان زندگی مردم راه یافته و باید با قدردانی از این اتفاق نیکو در راستای ترویج فرهنگ قرانی در تمامی ابعاد زندگی افراد تلاش کرد.

آیت الله محسنی گرکانی تاکید کرد: کنار گذاشتن قران در حوزه های مختلف و بی توجهی به آموزه های قرانی ما را به بیراهه خواهد کشاند. وی ادامه داد: مسابقات قرآنی باید در کشور با هدف برگزار شده و با تفسیر سور و ایات قران در این مسابقات بستر حل معضلات اجتماعی و اخلاقی را فراهم کرد.

توسعه فضای قرانی کشور یک ضرورت است.

کربلایی کاظم ساروقی از معجزات قرن

آیت الله گرکانی به کربلایی کاظم ساروقی از معجزات قرن امروز اشاره کرد و گفت: معرفی معجزه قرن قرآن استان مرکزی به جهان اسلام یک ضرورت است که باید مورد توجه همه مسئولین فرهنگی کشور قرار گیرد. وی ادامه داد: جهان تشیع باید با بهره گیری از این ظرفیت خوب دراختیار به تبلیغ مذهب غنی شیعه در جهان اسلام برخواسته و از این معجزه در بین شیعیان استفاده کافی را ببرند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: تشریح نشست های تخصصی مراجع تقلید و بزرگان دینی کشور با کربلایی کاظم ساروقی و کیفیت حفظ قران توسط این عالم ربانی باید برای نسل جوان و نوجوان کشور اصل ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. آیت الله محسنی گرکانی در ادامه با اشاره به سبقه فرهنگی استان مرکزی گفت: استان مرکزی استانی توانمند و برخوردار در بخشهای مختلف است که شخصیت های بزرگ و تاثیر گذار بسیاری را برای خدمت به کشور تقدیم کرده است.

وی از مرحوم آیت الله العظمی اراکی و گلپایگانی به عنوان چهره های شاخص این استان یاد کرد و گفت: امام راحل درشانترین شخصیت علمیف فرهنگی و سیاسی استان مرکزی است که توانست با به پیروزی رساندن انقلاب ایران در کل دنیای اسلام نیز تاثیر بسزایی گذارد. رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر چه استان مرکزی وسعت زیادی از کشور را در اختیار ندارد اما از نظر تربیت شخصیت های فرهنگی، علمی و مذهبی فوق العاده در کشور عمل کرده است. گفتنی است کربلایی کاظم ساروقی پیرمرد بی سواد روستایی که به لطف الهی در یک شب حافظ کل قرآن کریم شد معجزه قرن قرآن کریم است که در استان مرکزی به وقوع پیوست.

ر116