حجت الاسلام عامری سخنرانی کرد و حاج نریمان پناهی مداحی + گزارش تصویری و صوت

کد خبر: 7144
مراسم هیئت هفتگی رزمندگان مکتب الحسین (ع) جمعه شب با مداحی حاج نریمان پناهی و کربلایی اکبر عبادی برگزار شد.

وارث: مراسم هیئت هفتگی رزمندگان مکتب الحسین (ع) جمعه شب با مداحی حاج نریمان پناهی و کربلایی اکبر عبادی برگزار شد.

به گزارش وارث، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام عامری آغاز شد. سپس حاج نریمان پناهی و کربلایی اکبر عبادی به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند . 

 در ادامه بخشی از سخنرانی را می خوانیم :

مهر و عاطفه مادر در جهان ضرب المثل مي‌باشد، رأفت و شفقت و دلسوزي مادر زبانزد همگان است. خداوند که مهربان ترين مهربانان است، محبت عجيبي در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، تاحدي كه از راحتي و آسايش خود ميگذرد و شبانه روز در فکر سلامتي و راحتي و خوشي فرزندش مي باشد. کودک در خواب ناز است و مادر، نگران فرزند دلبندش، بيدار و مراقب که مبادا گزندي به جگر گوشه اش وارد آيد. بي‌هيچ مزد و چشم داشتي رنجها و سختي ها را به جان مي خرد و براي رفاه و آسايش و تربيت و رشد او از جان و سلامتي خويش دريغ نمي‌نمايد. خلاصه هر چه در مورد مهر و محبت مادري بگوييم کم است و هر چه تلاش نماييم، جبران يک لحظه سختي دوران حمل و بارداري و زايمان مادر نخواهد شد. راستي چه مهربان است مادر و خداوند چه محبتي در قلب او نهاده است.

مهر مادري نه تنها در انسانها بلکه در حيوانات و پرندگان نيز مشهود است.

يکي از القاب و اوصاف امام زمان عليه السلام "رحمة للعالمين" است. خداوند متعال در حديث شريف لوح، همان لوح زمرديني كه با خط نور بوده و خداوند به مناسبت ولادت حضرت سيد الشهدا عليه‌السلام اين لوح را به حبيبش خاتم الانبيا صلي الله عليه و آله اهدا و آن حضرت به دختر گراميش فاطمه زهرا سلام الله عليها تقديم نمودند،از امام زمان به عنوان رحمه‌للعالمين ياد نموده است. (اين حديث گرانقدر در اصول كافي كمال‌الدين و ساير منابع مهم و معتبر ذكر شده است)، يعني رحمت براي همه عالميان. همان وصفي که خداي متعال در قرآن در مورد پيامبر صلي‌الله‌ عليه و آله فرموده است.

همچنين در زيارت آن حضرت (آل ياسين) مي‌خوانيم: الرحمة‌‌الواسعه يعني امام زمان ارواحنا فداه رحمت گسترده و فراگير خداست.

ولي او رحمت واسعه خداست، در هر حال اگر رو به او آوريم و با شرمساري سر بر آستان پر مهر و عطوفتش بساييم، آغوش باز نموده و ما را مي پذيرد. آخر، او كريم است و «با كريمان كارها دشوار نيست». آري، او كريم است و از پدر و مادر مهربان‌تر. بيائيم با او پيوندي قلبي و هميشگي برقرار نمائيم.اي آنكه ز درگهت نگردد نوميد

اين نكته مهم ضروري است كه يكي از راههاي نزديك پيوند با آنحضرت كه موجب خشنودي ايشان است و خشنودي او خشنودي خداوند است. اينكه: براي سلامتي و تعجيل ظهور آن امام مهربان دعا كنيم كه سفارش خود آن بزرگوار است.

دعا براي آن حضرت موجب مي‌شود آن بزرگوار در حق ما دعا كنند و دعاي آن حضرت در حق ما براي سعادت دنيا و آخرتمان كافي است.



کلیک کنید

کلیک کنید