کلیدواژه: سیری در صحیفه سجادیه

سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد

وارث: جلسه ي هفتگي  سيري در صحيفه سجاديه با سخنرانی استاد فاطمي نيا در مسجدجامع ازگل برگزار شد.در ادامه خبر تصاویر برگزاری این مراسم را آورده ایم:برای دیدن سایز اصلی تصاویر ، بر روی تصاویر کلیک کنید ...

استاد فاطمی نیا: تولد دوباره این است که با خدا قرار بگذاری گناه نکنی+گزارش تصویری

از فواید تقوا مژده به هنگام مرگ است. تولد دوباره این است که با خدا قرار بگذاری گناه نکنی و دل نشکنی. حضرت عیسی علیه السلام فرمود: هرگز به ملکوت آسمان نمی رسد کسی که دو بار به دنیا نیامده باشد.

استاد فاطمی نیا: انسان زمانی طغیان می کند که خود را بی نیاز می بیند+گزارش صوت و تصویر

امام سجاد علیه السلام در این چهار جمله از دعای شریف مکارم الاخلاق به پیشگاه الهی عرض می کند: بارالها! به سوی آمرزش تو آمده ام، و عفو و بخشش تو را قصد کرده ام، و به گذشت تو مشتاقم، و به فضل و احسان تو اعتماد دارم.

استاد فاطمی نیا: اگر ندانی لقمه ای حرام است و بخوری؛ اثر وضعی و سوء ندارد+گزارش تصویری

می گویند: شما لقمه حرام را می خورید ولو ندانی حرام است اثر خودش را می گذارد. می گویم چطور؟ می گویند: شما اگر مشروب بخوری و ندانی مشروب است باز مست می شوی. می گویم: مغالطه نکن خواص عنصری شراب انسان را مست می کند اما این نان برای حرام بودنش است، اگر بدانی حرام است حرام می شود و اگر ندانی حرام نمی شود. شما به منزل کسی بروید که تمام اموالش حرام است اگر شما ندانید هر چه در آنجا بخوری اثر وضعی ندارد و اگر اینطور بود مخالف عدل خدا می شود.

استاد فاطمی نیا: تواضع نباید به حدی باشد که انسان ذلیل شود

تواضع در معارف الهی مطرح است، خیلی از دربها را به روی انسان باز می کند و تکبر خیلی از دربها را می بندد اما دین ما دین عقل است، تواضع به حدی نباید برسد که فرد ذلیل شود و تواضع در مقابل کسی که نمی فهمد جایز نیست.

استاد فاطمی نیا: فرو بردن خشم؛ قدم اول در علم اخلاق برای جوانان معاصر است

عده ای گفتند: اخلاق مثل مزاج انسان است و مزاج هم عوض شدنی نیست در صورتیکه پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمایند: النّاس معادن کمعادن الذّهب والفضّه؛ مردم همانند معادن طلا و نقره هستند خوبان آن ها در جاهلیت همان خوبانشان هستند در اسلام.

استاد فاطمی نیا: گناه بر چهره و ظاهر انسان تاثیر می گذارد

گناهان مارا کهنه می کنند. یعنی که بهجت و نور مارا می برند. خدایا! مهلت دادی که ازاینگونه گناهان دوری کنم. پروردگارا! عفو کردن برای تو از عقوبت بسیار بهتر و سزاوار است.

سیری در صحیفه سجادیه ـ مسجد جامع ازگل ـ شهریور 95

سخنران : حجت الاسلام استاد فاطمی نیا

استاد فاطمی نیا: خدا از ما توقع دارد از اخلاق خدایی متخلق شویم+ گزارش تصویری

خدایا چقدر من گناه داشته ام که تو پرده کشیده ای و اعلان و آشکار نکرده ای. چقدر کارهای بدی که من به آنها اقدام کرده ام و پرده را پاره نکردی تا مردم ببینند. اینجا یک لغت است که باید دقت کنید. گاهی در اثر ندانستن عمق یک لغت، انسان به خطا می افتد.

استاد فاطمی نیا:ائمه(ع)؛ مرآت و آیینه ی صفات خداوند

اگر ما خداشناس بشویم همه چیزمان درست است. اگر خداشناس باشیم این قدر اضطراب و نگرانی نخواهیم داشت. اگر فردی به شخصی حاجتش را بگوید و بداند اگر خدا بخواهد و او را سببیت قرار دهد، این برای من کاری انجام دهد و من او را وسیله قرار دهم، آیا با توحید منافات دارد؟ ایشان فرمودند: عین توحید است، یعنی یک منبع قدرت می داند و آن آقا را اگر خدا بخواهد وسیله قرار می دهد.

استاد فاطمی نیا: با انجام گناه، نورانیت از بین می رود

جلسه چهل و دوم سیری در صحیفه سجادیه با سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.

استاد فاطمی نیا: مبادا سرگرم جوانی شوید و توبه به تاخیر افتد+ گزارش صوت و تصویر

جلسه چهل و یکم سیری در صحیفه سجادیه با سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.