کلیدواژه: هدف

کجا قدم میزنی؟

تفکر مانند قدم‌زدن است. باید ببینی در کجا و در چه هوایی قدم می‌زنی؛ و به سوی کدام هدف قدم برمی‌‌داری. بعضی‌ها هنگام قدم‌زدن به سوی هیچ محبوبی نمی‌روند؛ فقط دور می‌زنند. ولی بعضی‌ها در سنگلاخ راه می‌روند. برنامۀ قدم‌زدن تو در چه هوایی و به سوی کیست؟

حجت‌الاسلام ثقفی؛ با دولت اسلامی می‌توان جامعه نمونه اسلامی ساخت/ موانع وحدت چیست؟

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه با دولت اسلامی می‌توان جامعه نمونه اسلامی ساخت، به بررسی چرایی عدم تحقق وحدت میان مسلمانان پرداخت.

هدف عالی عبادت

خداوند متعال که از بندگان خود بی‌‌‌نیاز است، در پی آن نبوده است که از رهگذر عبادت‌‌‌شدن، جایگاه خود را تقویت کند تا از این رو آن‌‌‌ها را به چنین عبادتی امر کند. اینکه خداوند متعال خود را هدف و سرانجام مسیر بشریت قرار داده تنها برای این نبوده است که آدمی فقط به هنگام عبادت در برابر او سر فرود آورد؛ بلکه به‌‌‌دنبال آن است که با عبادت، انسان‌‌‌های درستکاری تربیت شوند که بتوانند با گذشتن از خود، در مسیر بشری بیشتر نقش ایفا کنند. [شهید علامه صدر، کتاب انسان و عبادت، صفحه ۶۳]

درسهایی از انقلاب؛ انتخاب بهترین

گاهی بین تو و هدف های تو فاصله است و تو در فکر هستی که زمینه ای فراهم کنی و نیرو و نفرات و شرایط مطلوب را، به دست بیاوری، در این فاصله اگر دشمن تو شوریده و به تو فرصت نداد چه خواهی کرد؟

هدف باید این دو ویژگی رو داشته باشه!

کانال تلگرامی حجت الاسلام پناهیان عکس‌نوشته ای با عنوان "هدف باید این دو ویژگی رو داشته باشه!" منتشر کرد. ...

هدف از خلقت عبودیت است

انسان با حفظ دینش از حقیقت انسانیت بالفعل بهره‌مند می‌شود. عبودیت هدف از خلقت است. اگر انسان وابسته‌ به غیر حق‌تعالی شود بیرون کشیدن او از این چاه بسیار دشوار است.

منبرهای یک دقیقه ای/ دغدغه امام حسین(ع) بریده نشدن سر هدف بود

وارث:  تبلیغ قافله ی اسارت موجب بقای عاشورا شد، امام حسین علیه السلام دغدغه ی این را داشت که سر هدف بریده نشود برای همین هم قافله ی اسارت را در کنار قافله شهادت همراه کرد. حضرت به عبدالله بن زبیر فرمود: این مملکت امکان زیست برای انسان حُر و آزاده وجود ندارد ما یا باید کشته شویم یا باید د...

هدف امام حسین(ع) رفع انحراف امت از غدیر بود

امام حسین(ع) در خطبه های متعددی پیش از واقعه کربلا، هدف خود از قیام را اینگونه بیان کردند که «خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِي امّة جدّي؛ فقط برای اصلاح در امت جدم خروج می کنم» این انحراف در امت پیامبر(ص)، چیزی جز، فاصله از غدیر نبود.

اولین مقصد راهپیمایی «اربعین» نابودی اسرائیل است / بررسی مراحل سرکوبی اسرائیل در قرآن

بارزترین مصداق حرکت حزب‏‌الله در عصر حاضر، حرکت عظیم راهپیمایی اربعین است که نه تنها در آن مرزبندی‌های قومی برداشته شده است بلکه حتی مرزبندی دینی هم وجود ندارد؛ این افراد در به تحقق رساندن وعده حتمی الهی که نابودی اسرائیل است، پیشرو هستند.

هدف از نازل شدن قرآن برقراری حکومت دینی است

مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور گفت: هدف از نازل شدن قرآن برقراری حکومت دینی است که در آن صالحان بر مردم حکمرانی کنند.

عکس نوشت/مهمترین هدف در فضای مجازی چیست؟

وارث :منبع: بیان معنوی/1102101305 ...

عوامل مؤثر در نمازخوان شدن فرزند/ تشویق و توبیخ چه اندازه در ترویج نماز مؤثر است؟

نویسنده کتاب «خانه بهشتی» گفت: قطعاً آموزش نماز از سنین کودکی تأثیرگذاری بهتری دارد، اما وقتی کودکی حاضر به اقامه نماز نیست، والدین به هیچ وجه مجاز به تنبیه بدنی نیستند.

فضیلت و هدف سوره علق

سوره علق اولین سوره‌ای است كه بر رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده است.

منبرهای یک دقیقه ای/ هدف خداوند از خلقت انسان

وارث: در طول تاریخ هر کس با شخصیت های نورانی و مبارک (ائمه علیهم السلام) ارتباط گرفت رویش و رشد پیدا کرد. خدا ما را برای یک هدفی خلق کرده که اگر به آن هدف نرسیم هم به خودمان ظلم کرده ایم و هم بی حرمتی به هدف خدا کرده ایم. خدا ما را برای چه خلق کرده؟ خداوند فرموده: يا ابن آدم خلقت الاشياء لاجل...

آيا شما تصور مي‌كنيد که بدون هدف خلق شده‌ايد؟

آيا شما تصور مي‌كنيد که بدون هدف خلق شده‌ايد؟ يكي متوجه مقام است! يكي متوجه پول است! و يكي هم متوجه اينكه چرا فلان‌كس پشت سر من بد حرف زد! يا به من« نه»گفت! پروردگار بايد انسان را تربيت بفرمايد.

علت معجزه و هدف آن چیست ؟

تفاوت هری‌پاتر و جادوگر شهر اُز، با معراج پیامبر اکرم یا عصای حضرت موسی در این است که اوّلی، ناشی از توهّم و خیالبافی است؛ ولی معجزات پیامبران انسان‌ها را از اوهام بیرون آوردند؛ اگرنه، تا ابد در حیرت و گمراهی باقی می‌ماندند.

چگونه تیر گمانه‌زنی شهید تقوی فر به هدف خورد؟

از جمله فرضیه های شهید تقوی فر در دوران دفاع مقدس این بود، دشمن شبها تا صبح به آتش ریختن و جابه جایی خطوط جبهه جنگ می پردازد؛ ولی صبح که می شود، دیگر خبری از آتش توپ خانه و تک تیراندازها نیست، از این رو مامور اثبات این فرضیه شد.

حجت الاسلام حسینی تهرانی: قرآن، نامه عاشقانه خدابه بنده

اگر سه ضلع این مثلث در زندگیمان شکل بگیرد اتفاقات جالبی را برایمان رقم خواهد خورد و زندگی برایمان معنی پیداخواهد کرد و از بی هدفی و روزمرگی خارج می شویم. گوشه اول این مثلث من و شما هستیم. گوشه دوم خداوند است و گوشه سوم عالم هستی می باشد.

دخیل بستن به ضریح بدعت است؟

افرادی که به زیارت مشاهد مشرفه نائل می‌شوند باید از اعمالی نظیر دخیل بستن و قفل زدن پرهیز کنند؛ زیرا دخیل بستن از آثار فرهنگ جاهلی است و هیچ دستوری به آن در منابع دینی وجود ندارد.

در پاسخ به کسانی که می گویند؛"تا پیامبر و امام زمان خود و معجزه‌های او را نبینیم ایمان نمی‌آوریم!"

وارث: همان‌گونه که می‌دانید این افراد در همیشه تاریخ وجود داشته‌اند. این‌گونه افراد حتی پیامبران(ع) و معجزات آنان را دیده بودند، اما ایمان نمی‌آوردند و می‌گفتند ما تا خدا را به چشم نبینیم، به او ایمان نخواهیم آورد: «وَ إِذْ قُلْتُمْ یا مُوسى‏ لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَة...

هدف جشنواره «چهل چراغ» تعمیق معرفت عاشورایی است

جواد شمقدری: مهم ترین مساله از برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» این است که بتوانیم به عمق معرفتی عاشورا و قیام حسینی دست یابیم.

حمله انیمیشن ها به قصه های قرآنی

می‌توان گفت تفاوت قرآن با سخنان دیگر آن است که در عین خیال انگیزی واقع بینانه است و به ‌اصطلاح رمانتیک نیست. این همان چیزی است که ژان ژاک روسو در آثار تربیتی خودش درباره آن هشدار می‌دهد و به همین خاطر داستان گفتن را برای کودکان نفی می‌کند.

تروریست‌ها زائران سوگوار امام موسی کاظم (ع) را هدف گرفتند

خودرویی بمب‌گذاری شده در جنوب غرب بغداد، زائران سوگوار امام هفتم شیعیان را هدف گرفت و چندین زائر کشته و زخمی شدند.

حجت الاسلام اخوان: علت عظمت داشتن خانه خدا در نزد حضرت ابراهیم علیه السلام

جلسه هفتگی تفسیر و اخلاق حجت الاسلام اخوان در حوزه علمیه حضرت ابوطالب علیه السلام برگزار شد.

آیت الله بهجت: چگونه کار خیر کنیم؟

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خوب است که انسان اسم خود را در هر کار خیر بنویسد و خود را شریک گرداند، زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام قبول و کدام رد می‌شود.

ایستگاه های صلواتی ویژه دانشجویان

مسئول تیم طراحی نرم افزار جامع اربعین گفت: تیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با کار کارشناسی معادل ۴ هزار نفر ساعت در مدت ۸ ماه نرم افزار جامع اربعین را طراحی کرده اند.

منبرهای یک دقیقه ای / ما حاضر نیستیم خودمان را در خانه خدا ذلیل کنیم!

وارث: هدف امتحان به تعبیر دینی و عرفانی، برای از بین بردن تکبر است. برای اینکه ابواب رحمت و فضل رو به سوی انسان باز شود. وقتی تکبر رفت رحمت و نور  می آید. تو به خدا خواهی رسید و عاشق ملاقات خدا می شوی. کسی تکبر ندارد که خیلی به در خانه خدا می آید و همه اسباب از جلوی دستانش برداشته شده اس...